Ga naar inhoud

cateratie bij 8 weken????


SAN

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

bij ons in de buurt woont een konijnenfokker die verkoopt konijntjes en gecastereerde mannetjes . Ze worden door een dierenarts gecastereerd als ze 8 weken jong zijn. Volgens hem kan dit gewoon en is er geen enkel probleem.

Ik kan hier over op internet niks vinden , alleen maar dat dat op latere leeftijd gebeurd...

Hoe kan het dat ze zo jong, gecastereerd en wel te koop worden aangeboden? Is dat wel normaal/gezond?

Het is natuurlijk wel de makkelijkste als je 2 konijntjes wilt aanschaffen , want ram en voedster samen gaat in 90% van de gevallen goed.

Maar als je ze jong aanschaft , zonder dat de ram is gecastereerd zit je wel te kijken omdat je moet wachten tot de ram oud genoeg is en wat doe je tot die tijd? apart houden? wie zegt dat het na de casteratie goed gaat tussen die 2? als het niét goed gaat/ niet klikt dat zit je mooi te kijken met 2 konijnen die niet samen kunnen.... en dus alsnog apart in een hok gehouden moeten worden !

mvg San

Link naar reactie
Delen op andere sites

De da´s in nederland zijn inprinciepe nog niet zo ver bereid rammen zo vroeg te castreren.....................Is mijn mening.In zwitserland kunnen ze het al met 3 maanden.

Ik twijvel bij dit verhaal of de man het niet zelf doet ja.........................

Wat zijn de kosten van de gecastreerde man?De goed koopste castratie die ik ken met korting dus is 20 euro...................Waarbij je zelf nog pijnmedicatie moet geven.Ik ben benieuwd...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Het kan wel degelijk met 8 weken. Hier doen ze sommige ervaren DA'en dat idd.

Maar zoals Cindy en Reusje al zeiden...ik heb er ook mijn twijfels bij of deze fokker dat idd juist doet... In jou plaats zou ik vragen nwie zijn DA is en hem even opbellen ivm info.

De Zwitserse DA die dat regelmatig doet heeft idd in september een seminarie over deze vroegcastratie gegeven in Gent en daar waren zowel DA'en uit NL als B ingeschreven, dus het is mogelijk...

Er zijn geen negatieve gevolgen van zo'n vroegcastratie bekend trouwens.

Onze eigen ram is gecastreerd met 12 weken, zijn ballen waren nog niet helemaal ingedaald en hij is nooit van zijn zus gescheiden geweest. Dit om 2 reden, de ram was nog niet vruchtbaar en zijn zus die op dezelfde dag geboren is al helemaal niet. (voedsters worden pas met +-4 maanden vruchtbaar)

Ik had met mijn vorige koppel erg veel koppelproblemen gehad en wilde die stress niet nog een keer meemaken, door broer en zus te nemen en meteen te laten castreren ,heb ik een scheiding kunnen vermijden en dus geen koppeling moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de konijntjes worden verkocht voor 25 euro per stuk , of je nu een vrouwtje neemt, mannetje of gecastereerd mannetje; het maakt niet uit.

ik ga idd vragen welke dierenarts het doet, das een goeie tip!

want dat vraag je je idd af; word het écht door dierenarts gedaan.

het gaat tegen mn gevoel in om daar nu een konijn te halen, maar makkelijk is het wel !

wat een gedoe heb je anders en de spanning ook !

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://link.marktplaats.nl/151105146

Jij bedoelt deze meneer waar wij de inspectie al eens een berichtje van hebben gegeven omdat hij de ogen van de konijnen deed verwijderen.En een B fokker is.sorry Hij lijd de inspectie steeds om de tuin.Ze proberen hem zeg maar wel in de gaten te houden.Maar het lukt niet om hem te stoppen helaas.Ik vrees het ergste voor de rammetjes van 8 weken.Als ze hem op heterdaad kunnen betrappen is ie meschien straf baar.konijnen hebben geen rechten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

j

ja dat is hem

geen konijn halen dus daar?!!!

San hij woond in je buurt ga er kijken.

stel de juiste vragen welke dieren arts ze castreerd.

En kijk naar alle konijnen ook de moeders die afwijkingen hebben zoals gedraaide kop en een oog.Dat kom je bij hem allemaal tegen.

Ook konijnen met korstjes op de neus.en blind ect.

En zeer kleine hokken.

en breng je verslag hier uit.......................zo ik zeggen.

Ik ben er ook geweest omdat ik foto´s zag die niet helemaal klopte..............:boxing:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jakkes...wat erg!!!! Erg ook dat veel mensen hier niets van weten want als je de foto's op marktplaats bekijkt ziet alles er wel proper uit. Op het eerste zicht is er niets op aan te merken, begrijpelijk dat veel mensen hier dan een konijntje willen halen. Gelukkig zijn er nog BunnyBunch...en ervaren konijnenvrienden hier op het forum die ons kunnen waarschuwen voor zulke praktijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan er heen gaan ,maar wat dan?

ik heb nu al een hekel aan die persoon, verschrikkelijk !!!!!

zelf casteratie doen of een oog verwijderen BRRRRRRRRRRR

Als ik er heen ga dan kom ik met konijntjes thuis, die kunnen het ook niet helpen

maar wat erg zeg !

geen opvang in de buurt heelaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .