Ga naar inhoud

hoeveel plast een konijn?


knoet

Aanbevolen berichten

hoi,

even wat vraagjes,

hoevaak plast een konijn per dag? en hoeveel drinkt hij op een dag?

wij hebben 2 konijnen(9 maanden en 8 a 9 jaar)de oudste drinkt sinds 2 a 3 weken uit zo'n drinkfles, en 1,5 schaaltje water per dag, dit konijn plast best veel, je hoort hem ook echt plassen.

de jongste die maakt een bende van z'n hok, dus daar zie ik niet hoeveel die plast of keutelt, maar volgens mij is dit veel minder. deze fles hoef ik maar om de dag of soms pas na 2 of 3 dagen bij te vullen, terwijl dan vaak de ander al over de helft leeg is.

de oudste keutelt ook best veel, en verhaart ook erg, (niet alleen in de winter of zomer, maar gewoon als je hem aait) is dit erg?kan hij daardoor ook zo'n haarbal krijgen?

de oudste is een mannetje, de jongste een vrouwtje. ze krijgen beide hetzelfde te eten(biks van intratuin, 1 kleur) en zo'n hooibal. en af en toe groente of een snoepje. de jongste heeft een dikke wam, dus die krijgt wel wat minder te eten.

graag jullie reactie's

dank je wel

groetjes Knoet en Frits

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien werken zijn nieren minder goed? Of suikerziekte? (Komt suikerziekte wel voor bij konijnen?) Bij mensen is het in ieder geval heel normaal dat ouderen meer vocht nodig hebben omdat de nieren minder goed gaan werken. Maar goed, er zijn hier gelukkig ook mensen met veel meer verstand van konijnen dan ik.

Als je het niet vertrouwt moet je sowieso met je konijn naar de dierenarts trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet ieder konijn drinkt nu eenmaal evenveel.. en ook het plassen verschilt!

net zoals wij mensen van mekaar verschillen doen konijnen dat ook!

ik moet je eerlijk zeggen dat ik mijn konijnen nog nooit heb horen plassen!

geef je ze ook groenvoer ernaast? dat geeft je konijnen namelijk ook wel een dosis vocht!

als er een haarbal in de buik zit ben je eigenlijk al te laat! je kunt controleren of je konijnen veel haren in hun ontlasting hebben door een keuteltje open te maken!

zitten hier haren in? dan kun je ze wat vers!! ananassap geven!

ik hoef hier de fles ook maar om de twee dagen bij te vullen! zolang ze goed eten.. en lekker in hun vel zitten zou ik me hier geen zorgen over maken!

zolang

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou niet meteen denken aan nier problemen ,maar goed ik ben geen diere arts he

mijn konijnen drinken ook soms meer en soms minder ,

soms moet ik twee keer per dag een nieuwe fles aan hangen en soms pas na 1 dag of anderhalve dag ,

en als je af en toe groente geeft daar zit natuurlijk ook vocht in ,dus zullen ze dan meschien minder behoefte hebben aan drinken,

haar verlies kan in indd lijden tot een verstopping ,als ze zich veel wassen ja ,gewoon lekker veel borstelen ,vinden ze ook fijn,zolang de keutels niet kleiner worden ,en je konijn verder goed eet en drinkt ,niks aan het handje

echter vertrouw je het niet en is je konijn lusteloos en eet het niet ,dan klopt er iets niet ,en zou ik richting diere arts gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .