Ga naar inhoud

bach remedie voor Romeo


Peacefull

Aanbevolen berichten

Hallo

Zo het koppelen is hopeloos met Romeo en Chimsee, Romeo blijft aanvallen niet te zuinig

Maar nu heb ik met de opvang gesproken en het blijkt dat Romeo niet anders gewend is dan te vechten(samen gezeten met een ram) en hij dit verkeerde gedrag blijft vertonen.

Hij is wel lief , maar heel fel en hij gromt, hij valt niet te koppelen (echt balen dat ze me dat niet eerder verteld hebben, maar goed)

Nu wil ik iets gaan doen aan dit verkeerde gedrag , ik zou graag willen dat Romeo wat rustiger wordt en meer vertrouwen krijgt en dus niet zo agressief is..en dat hij gewoon wat gelukkiger is ..in de hoop dat daarmee het rare gedrag wordt doorbroken en er uiteindelijk gekoppeld kan worden

wie o wie kan mij helpen om een goede therapie te vinden voor romeo

Ik dacht zelf aan de back therapie maar heb er geen verstand van..

thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schande dat de opvang dat niet gezegt heeft toen jij hebt gezegt dat je een ram voor je voedster zocht.

Dat noemen ze nog eens meeleven met de dieren en een passend huisje vinden grrr.

Bach bloesum is zeker te proberen, ik heb hier vroeger ook een konijn gehad die doodsbenauwd was en nog wel eens hapte, toen heb ik dat ook gebruikt en met succes.

Vooral mijn moeder was veel aan de gang met dat soort dingen dus vandaar dat ik het toch wat verder gaan uitzoeken ben

Ik weet niet in hoeverre het zal helpen met koppelen, maar hopelijk helpt het daar ook bij.

Wat doet ie trouwens als je ze op een stuk zet met alleen een hek/gaas ertussen naar het andere konijn toe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je nog Falco? Die hebben we meegenomen in het asiel omdat hij bij een ram in het hok zat en gebeten werd...

De koppeling met Nena verliep ook heel erg moeizaam... Misschien kan je dat topic nog eens opzoeken en nalezen. Ik heb toen hulp gehad van de psy. We hadden gelijkaardige problemen.

De tips die zij me gaf:

-grote kom groenten en altijd samen laten eten uit 1 kom, terwijl ze eten, bemoedigend toespreken.

-bemoedigend toespreken van zodra ze in elkaars buurt zitten en niet jagen of aanvallen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het is idd balen dat er niet uitgebreid op in is gegaan bij de opvang , zal ook zeker aan mijn onervarenheid hebben gelegen , ik wist dat hij bij ene andere Ram had gezeten en dat niet klikte ..ik kan mijzelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet doorgevraagd heb, of Chims ook met een ander konijn kennis heb laten maken..

Ik ga zeker de topic van caroline nog eens uitgebreid lezen

en michaela bedankt voor de tip

@mireille

dat heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd van dat gaas ik zou natuurlijk Romeo's hok in 2en kunnen delen is lastig dat wel wat de opening zit precies in het midden..en ze hebben dan beide eigenlijk te weinig ruimte

Ik heb wel de hokken wel tegen elkaar aan staan dat wel mm ns ff over nadenken of ik dat op een of ander maneir kan realiseren..misschien een uitbouw en ieder hun eigen hok?een afzetting met gaas

(daar gaat m'n woonkamer):)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voel je alsjeblieft niet schuldig Peacefull. In principe horen zij hun voor hun kop te slaan. Jou een konijn meegeven die niet of zeer moeilijk te koppelen valt, over mij een oordeel vellen zonder dat ze mij hebben ontmoet en iemand anders hier op BB moeilijk doen met geld terug geven voor hun hok wat ze niet hadden. (Wil die persoon hier zelf op ingaan, prima, maar ik ga geen namen noemen).

Jij gaat een konijn ophalen bij een opvang dus ga je er van uit dat ze het ook goed doen en niet eentje dumpen omdat jij hem er leuk uit vind zien. Ze moeten zo vooral zo doorgaan, strax gaat niemand daar meer een konijntje halen. Misschien klink ik iets te fel nu maar ik vind dit te zot voor woorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja diddl gelijk heb je wel, maar met meer opvangen heb je problemen, het zijn meestal mensen die hobbymatig begonnen zijn uit dieren liefde zoiets doen

kijk in mijn geval, ik was helemaal enthousiast over Romeo als ik wat meer ervaring had gehad, had ik veel meer doorgevraagd en ws ook een ander konijn kennis laten maken met Chims..maar goed het is niet anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als zij eerlijk waren geweest had je niet door hoeven vragen leek of niet. In principe horen zij hun werk goed te doen en jou en het konijn ( waar het uiteindelijk om gaat) een fijne thuis te geven met een fijn vriendje. O, ik twijfel er niet aan dat je hem een goed tehuis geeft maar het is niet wat ze verkondigen. Ik vind het jammer dat dit gebeurd in een konijnenopvang. Als je een hond of een kat uit een asiel haalt, krijg je toch ook alle info over zijn/haar verleden (voor zover ze die weten) en over zijn/haar karakter? En ze vertellen ook waar je op moet letten. Tenminste...dat is mijn ervaring met een asiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dus ontdekt dat Romeo het heel rustgevend vind als ik tegen hem zing

ja t is ongeloofelijk, maar ik zing dan heel zachtjes en lief net als ik tegen een baby zou doen en wat schets mijn verbazing zijn oren draaien naar mij toe, hij kalmeert naar mij toe

het is reuze lief dat hij dat zo fijn vind

het is nu twee avonde achter elkaar gelukt om hem volledig ontspannen te krijgen en helemaal te mogen aaien

eerst mocht ik hem wel aaien maar stond ie altijd in de startblokken om weg te wezen

nu ging helemaal languit liggen de schat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoi

zo ben begonnen met de bach remedie, nu 3 dagen

merk wel dat Romeo iets rustiger is niet meer knort als ik m aanraak of in het uiterste hoekje gaat zitten

hij geniet er voortaan van..niet altijd maar steeds vaker

dit is wat ik nu uit ga proberen

Beech - omdat er sprake is van een probleemsituatie waar hij zich vroeger in heeft bevonden. Deze dieren zijn enigszins onverdraagbaar en kunnen het snel niet eens zijn met bepaalde dingen.

Mocht er sprake zijn van een innerlijk conflict waardoor hij zich uit zoals hij zich uit, kan Cherry Plum helpen

Ik zou hem zeker Star of Bethlehem geven voor het trauma in het verleden, zodat hij op een heel milde manier kan verwerken wat hij vroeger heeft meegemaakt.

Vine past bij dieren die zeer dominant zijn en dat op een gemene manier kunnen uiten. Deze dieren kunnen bijvoorbeeld nabijten of treiteren

Walnut past bij dieren die zich aan een nieuwe situatie moeten aanpassen maar waar dat niet helemaal zonder moeite verloopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

t is fantastisch

maandag zijn ze wqeer voor het eerst samen geweest

t was zo sweet

Romeo is echt op aan t knappen , hij vind CHimsee geweldig , hij is behoorlijk opdringerig, maar Chimsee laat hem duidelijk merken dat ze daar niet van gediend is, een likje hier en daar dat mag , maar niet zo opdringerig.

Romeo is ook niet meer agressief tegen haar geweest, wel is hij extreem blij met zon leuk vrouwtje in de buurt en waar hij ook nog mee mag rennen

dus ik heb hele goed hoop dat het helemaal goed komt tussen die twee!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beech - omdat er sprake is van een probleemsituatie waar hij zich vroeger in heeft bevonden. Deze dieren zijn enigszins onverdraagbaar en kunnen het snel niet eens zijn met bepaalde dingen.

Mocht er sprake zijn van een innerlijk conflict waardoor hij zich uit zoals hij zich uit, kan Cherry Plum helpen

Ik zou hem zeker Star of Bethlehem geven voor het trauma in het verleden, zodat hij op een heel milde manier kan verwerken wat hij vroeger heeft meegemaakt.

Vine past bij dieren die zeer dominant zijn en dat op een gemene manier kunnen uiten. Deze dieren kunnen bijvoorbeeld nabijten of treiteren

Walnut past bij dieren die zich aan een nieuwe situatie moeten aanpassen maar waar dat niet helemaal zonder moeite verloopt

Probeer je die 5 bach bloesems, of begin je met één? Zou ook Bach bloesems willen proberen bij onze Jaan maar weet niet hoe precies: beginnen met één of enkele kiezen (weet niet welk de juiste is, het zijn dezelfde 5 die in aanmerking komen) en hoe geef ik het hem, rechtstreeks of in zijn water (maar dat is probleem, want hij zit niet alleen...)

Groetjes,

Patricia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer je die 5 bach bloesems, of begin je met één? Zou ook Bach bloesems willen proberen bij onze Jaan maar weet niet hoe precies: beginnen met één of enkele kiezen (weet niet welk de juiste is, het zijn dezelfde 5 die in aanmerking komen) en hoe geef ik het hem, rechtstreeks of in zijn water (maar dat is probleem, want hij zit niet alleen...)

Groetjes,

Patricia

ik heb deze samen laten stellen

Ik stuur je een link met de site

Ik heb het in zijn water gedaan en 2 x daags op een korstje brood aan hem gegeven

het heeft mijn inziens heel goed geholpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nog steeds bezeig met druppelen, nu ruim 1.5 maand, uiteinedelijk kan je er mee stoppen en zal je konijn zijn blokkade's hebben doorbroken

maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn , en dan kan je het ook gewoon blijven gebruiken ik heb nu 6.50 betaald voor 4 flesjes met de mix die ik hier boven vertel

ik stop 16 druppels in zijn drinken volle fles 500ml en 2 x daags een broodkorst me 4 druppels , of een halve fles met 8 druppels afhankelijk van hoeveel het konijn drinkt.

Romeo is tegen mijn nog steeds miet erg ardig hij knort nog steeds maar tegen Chimsee is hij geweldig, er is geen beet meer gevallen , hooguit wat rijen op elkaar, maar het is meer Chimsee die op zijn hoofd rijd (t ziet er niet uit)

Ik zou het zeker proberen voor Siebe

Kijk ik wits zo ongeveer waar bij Romeo het probleem lag , dus aan de hand daarvan heb ik een therapie samen laten stellen we hebben elkaar wel 10 mails getsuurd om zoveel mogelijk te weten en de juiste therapie samen te stellen (sorry voor slechte typen maar heb nogal zware medicatie op en zie een beetje wazig , mara wilde toch ff reargeren..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor je reactie!

Ik denk echt wel dat het aan Siebe z'n karakter ligt, want net was ik zijn kooi naar buiten aan het slepen ove rde grond, omdat die nogal zwaar is. Toendra kwam eens kijken wie daar in dat hok zat en kreeg pardoes een beet in haar neus. Voor een eerste ontmoeting kan dat wel tellen natuurlijk....

Tegen mij begint Siebe steeds liever te doen en hij laat zich nu ook aaien terwijl hij alle mogelijkheden heeft om weg te lopen in de ren, maar hij blijft er gewoon voor zitten. Toch teken dat hij het prettig vindt, lijkt me. Alleen tegen Savannah (en blijkbaar ook Toendra) is hij niet echt vriendelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

t zou natuurlijk kunnen dat hij gewoon geen zin heeft in andere konijnen herrinner je noa nog van Linda, zelfde probleem, lief beest maar een hekel aan andere nijnen

zij is terug gegaan naar de opvang en naar een half jaar of heeft ze eindelijk een vriendje die ze leuk vind

ik vind het wel echt balen voor je !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .