Ga naar inhoud

Welk hout voor knabbelen


belinda

Aanbevolen berichten

Hoi, ik was laatst bij de dierenwinkel en zei dat een panlat ( onbehandeld)

goed was voor een konijn om daarop te knabbelen ivm de tanden,:bunny1:

waar laten jullie de konijnen op knabbelen, hoorde dat wilgenhout ook goed was, maar is dat het hout van een hazelaar( paasboom) en waar halen jullie dat dan?

want Snuffel knaagt de hele dag aan de tralies van het hok, lekker iri, :shutup:

Kunnen jullie me hierbij helpen????

Thanxs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor mijn nijn een houten hokje gekocht in de dierenwinkel waar hij in en op kan zitten. Dit hout is prima om te knagen en dat doet hij dan ook volop! Het dak is er bijna afgeknabbeld waardoor ik een nieuwe heb gekocht en de oude heb gehouden om aan te knagen.

In de grote dierenzaken heb je veel houtknaag dingen die veilig zijn. Ik durf niet te zeggen welke boom soorten goed zijn!

succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wilgentakken kun je ook in de dierenwinkel kopen! er zijn ook een aantal speelatributen die van wilgntakken zijn ge,akt en dus om te spelen en te knabbelen zijn.....

een voorbeeld hiervan is een wilgebal en een huisje/bruggetje van wilgenhout.

tralie knagen komt niet alleen door de knaagbehoefte maar heeft ook met verveling te maken! zirg dus voor genoeg speeltjes en afleidig zoals bijvoorbeeld een hooibal voor je konijn1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hooibal hebben we wel en ook wel een speelbal met een belletje erin, heb een wc rolletje opgehangen met hooi erin, dus speeldingen heeft hij eigenlijk genoeg,

Zou anders eens een keer kijken bij de dierenwinkel dat ze daar van die knaagballetjes hebben,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerst een soort bol van wilgenhout gekocht in de dierenwinkel voor mijn nijnenmans.In het begin moest hij er niks van hebben maar hij is nu voor driekwart op.Heb nu ook dikke wilgenstronkjes gekocht bij de dierenwinkel dit omdat meneer de plinten en tafelpoot gebruikt om aan te knagen grgr. Gisteravond in zijn kooi gelegt en vanochtend al aardig aan geknaagt. Hopelijk zijn mijn tafelpoten en plinten nu veilig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ergens aan t water staat wel een wilg

ik geef ze altijd wilg (handig een vader die dol is op tuinen en natuur, hij voorziet de beestenboel van mij en mijn zus van wilgenhout)

ik geef ze ook als ik ze kan vinden takken van de appelboom..

en ze eten aan mijn onbehandelde grenen eettafel en de plinten gelukkig hebben ze er nog nooit wat van gekregen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Bo verslindt hier ganse wilgenbomen ahw :) Is vooral verlekkerd op de sappige groene schors ... Sjans dat mijn ouders (boerenbuiten) een overvloed aan wilgenhout hebben. Als er heel fijne takjes tussenzitten knabbelt ie die gewoon gans op !

Duidelijk merkbaar dat hij nu de rest van het meubilair spaart :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Takken van eikenbomen geef ik niet, eikenhout bevat looizuur en daarom blijft het ook zo lang goed, maar je konijn conserveren is waarschijnlijk je doel niet. Looizuur is giftig.

Wilg is toch echt het makkelijkste te vinden. Aan de slootkant, van die dikke stammen die zo half over het water hangen met die lange, rechtopgaande scheuten... kan je écht niet missen... (google voor een plaatje). Je kan een keer naar een plek waar wilg groeit rijden en veel takken snijden, ze blijven lang goed op water als je ze buiten of in een koele ruimte neerzet. Zo kun je wel een weekvoorraadje halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .