Ga naar inhoud

Hoe moet ik de nagels van mijn konijn knippen?


chantal1987

Aanbevolen berichten

Ik heb al heel vaak geprobeerd om de nagels van mijn konijn te knippen maar hij blijft niet op zijn rug liggen, kan ik hem ook op een andere manier vasthouden zodat hij niet weg kan? De nagels kan ik ook niet goed zien want er zitten allemaal haren voor, hoe kan ik er voor zorgen dat ik de nagels wel kan zien? Het is ook moeilijk om de haartjes weg te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben alsjebieft heel vorzichtig met het knippen van de nagels van je konijn! en als het niet goed lukt of teveel moeilijkheden met z

ich mee brengt moet je het door de dierenarts of een ervaren iemand laten doen.

ik doe het zelf altijd met twee personen. mijn vriend houd het konijn vast. de de rug tegen zich aan en een hand onder de kont an het konijn!

en ik knip dan.

de haten duw ik naar achter zodat de nahel goed zihtbaar is!

knip alleen in het "doorzichtige gedeelte"het gedeelte waar het eronder rose verkleurd is "het leven"en heeft je konijn dus gevoel in en zal gaan bloeden als je erin knipt!

het leven van een nagel kan per nagel verschillen.

er zijn ook konijnen met donker gekleurde nagels waar je dus niet doorheen kunt kijken.

je kunt dan met een lampje onder de nagel schijnen om de oergang te zien...

maar als je het de eerste keer moet gaan doen e het teveel moeilijkheden met zich meebrengt moet je niet zelf gaa klooien.

ik heb het de eerste keer ook door mijn dierenarts laten doen, en heb toen goed meegekeken. het knippen van de naels was overigens kostenloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op internet ge keken naar foto's hoe mensen het doen en het ziet er wel duidelijk uit. Ik doe het wel met zn 2en want alleen gaat denk ik echt niet lukken want mijn konijn begint heel erg te spartellen. Normaal doet de dierenarts het maar ik wil het wel eens een keer zelf proberen. Bij mijn konijn kan je wel goed zien waar het leven zit want zijn nagels zijn gewoon wit

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij witte nagels kan je zien waar het leven zit, dat gedeelte is roze en daar moet je dus niet in knippen! bij zwarte nagels doe ik het altijd op gevoel omdat het niet duidelijk te zien is waar het leven begint. ik zou het de eerste keer even aan de dierenarts vragen of hij het uit wil leggen tot hoever je kan knippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tweeling is nu 9 maanden en hun nagels zijn nog nooit geknipt. Vorige maand vroeg ik aan de DA om het voor te doen, omdat ik gaan ervaring heb met donkere nagels. Maar volgens de DA hoefde ik de nagels niet te knippen omdat ze niet voorbij de pels staken en dus niet te lang waren... En ik wist dat en vond dat ze er voorbij waren...mooie les voor mij... Dus niet te snel gaan knippen hƩ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe het ook met iemand samen. ze blijft dan wel rustig zitten gelukkig.

kiki heeft donkere nagels dus daar knip ik echt alleen de puntjes vanaf. de da zei ook dat hun er ook niet meer af zouden knippen..

succes

Gewoon wat vaker knippen dan, Sammy heeft zwarte nagels, ik deed dan hele kleine stukjes maar wel wat vaker. Nu zit ze buiten en is het niet meer nodig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik knip chimsee altijd alleen draai haar in een handdoek, zet haar op tafel en hang een beetje op haar zodat ze niet weg kan en haal voorzichtig een pootje eruit en knip snel de nageltje zij heeft zwarte nagels en ik knip dus elke maand ongeveer de puntjes .

Bij het achterpootje is deze methode wat lastiger, maar oefening baart kunst

en wat mij opvalt als je echt ff volhoud geven de meeste nijnen zich wel over , Chimsee vecht altijd in het begin en als ik dan door ga houdt ze zich rustig!

Bij Quintis ging het heel gemakkelijk, die stak nog net niet zelf zijn poot uit om geknipt te worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .