Ga naar inhoud

Informatie gevraagd bij de dierenarts


Aileen

Aanbevolen berichten

Hoi hoi allemaal!!

ik ben een paar dierenarts hier in de buurt aan het rondvragen over de castratie bij een konijn.

Bij onze eigen dierenarts, waar wij altijd al komen en 5 jaar geleden is Heino (onze andere ram, zoon van ons voedster) daar gecastreerd.

Maar omdat ik nu meer over de konijnen weet, weet ik ook dat een konijn bijv geen injectienarcose moet krijgen enz.

Dus ik kreeg vandaag de mail van onze dierenkliniek in Sittard met de antwoorden op mijn vragen;

Vragen:

1. Hoeveel kost de castratie bij een franse hangoor?

2. Vanaf welke leeftijd kan een ram bij jullie gecastreerd worden?

3. Hoeveel konijnen castreert u?

4. Hoe vaak gaat het mis?

5. Welke narcose gebruikt u?

6. Welke pijnstillers zijn geschikt voor konijnen?

Antwoorden:

Geachte mevrouw Ceelen,

De kosten zijn 48 euro incl., hier worden wekelijks meerder konijnen gecastreerd (leeftijd: vanaf 4 maanden), het gaat gelukkig maar heel af en toe mis (1x/2jaar?), ook omdat we de veilige isofluraan gas anaestesie gebruiken, de konijnen krijgen injectie metacam (in prijs inbegrepen) tegen de pijn.

m vr groet,

G. van Heeswijk

Dierenarts

www.dierenarts-sittard.nl

Als ik het zo lees zit ik goed bij hun en heb van de afgelopen jaren (met konijnen, vogels en honden) goede ervaringen mee gehad.

Dus ik denk dat Breezer volgend jaar bij hun gecastreerd wordt.

Als er iets niet goed is bij de antwoorden van de dierenarts hoor ik het graag. Of als ik iets ben vergeten.

Ohja over het vasten heb ik niet gevraagd omdat ik het nog weet van Heino dat hij absoluut niet mocht vasten dus.

Groetjes, Aileen

Link naar reactie
Delen op andere sites

komt toch zeker netjes en verantwoord over.De pijnstillende injectie is wel erg handig hoef je zelf niks te geven .Werkt lang genoeg.Als ik je alleen er nog bij mag zeggen .Let op de je fransoos als ie geholpen word niet ze bal zakken open trekt.Ze kunnen wel een beetje dom lijken .Maar laatst had er een bij ons toch echt een lampe kap nodig omdat ie zijn hechtingen los trok.Fransen zijn best lenig als ze jong zijn zeker

Link naar reactie
Delen op andere sites

.Let op de je fransoos als ie geholpen word niet ze bal zakken open trekt.Ze kunnen wel een beetje dom lijken .Maar laatst had er een bij ons toch echt een lampe kap nodig omdat ie zijn hechtingen los trok.Fransen zijn best lenig als ze jong zijn zeker

niet alleen fransen..mijn gewone dierenwinkel konijn moest ook n kap om omdat hij continu eraan ging knagen...zielig gezicht maja t moet ff he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

komt toch zeker netjes en verantwoord over.De pijnstillende injectie is wel erg handig hoef je zelf niks te geven .Werkt lang genoeg.Als ik je alleen er nog bij mag zeggen .Let op de je fransoos als ie geholpen word niet ze bal zakken open trekt.Ze kunnen wel een beetje dom lijken .Maar laatst had er een bij ons toch echt een lampe kap nodig omdat ie zijn hechtingen los trok.Fransen zijn best lenig als ze jong zijn zeker

Goed dat je dat er bij hebt gezegt, want heb er niet bij stil gestaan!

Breezer wast zichzelf graag en ook veel. Ook wanneer hij los loopt, dan moet ie zich altijd elk 5 minuten ff wassen. Dus ik zie hem er wel voor aan dat hij dan aan zijn balzakken gaat zitten.

Een kapje om wil ik pas doen als het niet anders gaat. Maar goed dat zijn de zorgen voor later.

Eerst nog ff lekker doorgroeien. Hij is nog maar pas 3 maanden. heel jong dus :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .