Ga naar inhoud

Frans hangoor verlamd aan achterpoten.


Dennis1987

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

 

Ik ben nieuw op dit forum en zit met een probleem.

 

Het gaat om mijn Frans hangoor Beau van 2 jaar oud. Ik kwam een week terug s'ochtends de schuur in en zag dat ze haar achterlichaam niet meer kon bewegen. Ook was haar achterkant nat van de urine en plakte poep aan haar vacht. Ik heb haar opgepakt (één hand onder de voorpoten en één hand onder het achterlichaam) en bij het optillen drukte ik, denk ik, op haar blaas want de urine liep er zo uit. Ik heb haar bij haar eet en drink bakje gelegd en ze begon gelijk met eten en drinken. Qua gedrag is ze ook heel actief. Wil alleen maar knuffelen en kroelen. Eten gaat goed, drinken doet ze wel iets meer.

 

Ik ben gelijk die dag naar de weekenddierenarts gegaan. Daar gelijk foto's laten maken en na het ontwikkelen was niks op te zien. Het enige wat ze opmerkte was dat haar middelste rugwervel relatief kleiner is dan de anderen. Ik heb een medicijn meegekregen voor de verlichting van ontsteking en pijn bij acute en chronische skelet aandoeningen. Dit is een middel voor honden maar werd ook gebruikt voor konijnen. Alleen voor konijnen dien je een dubbele dosis te geven werd vertelt.

 

Nu een week later is ze nog even actief en eet en drinkt goed. Ik masseer haar rug en poten zo nu en dan en elke avond onder de douche met konijnen shampoo. Hoewel ik nu ook droogshampoo heb gevonden. Ik zie zo nu en dan beweging in haar pootjes. Soms een stuiptrekking en bij het masseren van de achterpoten strekt ze met een poot soms haar tenen. 

We zijn nu een week verder en ik zit misschien te denken dat ze toch Ecuniculi heeft. Aangezien ze zoveel drinkt...

 

Zijn er mensen die misschien tips voor mij hebben? Zit er aan te denken om komende week langs het dierenziekenhuis in Breda te gaan..

 

 

Twee röntgenfoto's heb ik bijgevoegd.

 

Dank,

 

Dennisimage.thumb.jpeg.db6d4a021083b6c0c76952f96f9485a9.jpegimage.thumb.jpeg.eac9533dfb9fcf4291610fda9e263aa1.jpeg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .