Ga naar inhoud

gewicht franse hangoor Freud


Freud

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Met veel interesse en 'zorg' heb ik het verhaal gelezen van de ondervoede franse hangoor Bo. Gelukkig gaat het goed met haar!

Nadeel van zoveel informatie krijgen is dat ik me snel zorgen ga maken over die van mij :$ (BDkeutels, hooi eten, etc. hahah)

Ik ga dadelijk eens samen met Freud op de weegschaal staan (alleen blijft ie niet zitten), naar mijn idee mogen er wel wat meer vetjes op (kan best makkelijk zijn botjes voelen). Ik weet dat ze met 6 weken 1,6 kilo moeten wegen en met 14 weken boven de 3 kilo...

Freud is bijna (zaterdag) 12 weken, welke ondergrens moet ik aanhouden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

P.S. Wanneer ik zeker weet dat 2.4 kilo een prima gewicht is, beloof ik bij deze plechtig me minder zorgen te gaan maken om dat beest :$!!

Mijn vriend werd alleen gek van me omdat ik steeds zeg dat hij zo ielig is. "Plaats maar op dat forum van je, dan ben ik er daarna tenminste vanaf"

Zodoende... :$

(P.S.2. Het is mijn eerste konijn, dus ben geloof ik beetje overbezorgd. Dat wordt wat met baby's straks...:baby:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij goed eet, dan zou het vast wel meevallen.

Om eerlijk te zijn weeg ik mijn konijnen nooit. Ik voer eigenlijk gewoon op het oog en ik kijk niet echt naar het gewicht. Als Breezer goed aanvoelt, niet te dun / niet te dik dan maak ik me geen zorgen. Ik voel wel dat Breezer nu zwaarder is dan vorige week haha, dus hij is iig wel bijgekomen. Geen idee hoeveel hij nu weegt maar ik denk dat hij al naar de 3 kilo neigt.

En verder kan het ook per fransoos verschillen. Je hebt fransjes die zwaarder en groter zijn en ook fransjes die aan ietswat kleine kant is en dus ook wat lichter is. Niet elk fransoos weegt hetzelfde. Natuurlijk moeten er geen kilo's verschil in zitten. Voor 1 kilootje of een aantal grammen zou ik me er geen zorgen overmaken zolang hij maar niet te dun of te dik is en goed eet en drinkt en er gezond uitziet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update: heb hem vandaag gewogen, hij weegt 2.7 kilo schoon aan de haak.

In zes dagen tijd is hij dus 300gr aangekomen, dus ik heb me helemaal zorgen om niks zitten te maken. Je voelt nog wel redelijk makkelijk zijn ruggengraat, maar hij groeit, dus het zal wel ok zijn.

Merk dat ik nu na een paar weken nijnenbaasje te zijn me veel minder snel zorgen maak, dus wil jullie ook even bedanken voor de geduldige antwoorden e.d.:clap:

(neemt uiteraard niet weg dat ik gewoon door blijf gaan met vragen stellen, alleen zullen ze dan wat minder zorgelijk van aard zijn :$)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .