Ga naar inhoud

Nieuw konijntje valt aan en bijt


breezer

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

sinds vrijdag ochtend hebben we een nieuw maatje voor onze ex ram. Ze komt uit de opvang en is al wat ouder ( geschat op 7 jaar) de koppeling zelf gaat nog niet perfect, ze ontwijken elkaar en mijn ex ram mag niet meer in de wc want de voedster heeft die zich toegeëigend, opgelost door er een andere wc bij te zetten, dus tot zover is het afwachten hoe dit verder gaat ontwikkelen. 

 

Alleen valt ze mij aan als ik haar voer geef, ik mag niet aan de voerbak komen en ik mag ook niet in "haar" wc komen ( de exram mag dat ook niet) ze vliegt op mijn hand af , heb het met een overwant geprobeert en dan blijft ze echt bijten in mijn hand ( met de want voel ik er weinig van) . Net kwam ik de ren in om weer te voeren en toen kwam ze op mijzelf afgestormd en moest ik mijn hand met ovenwant tussen haar en mij houden ommezrlf te beschermen. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Had de opvang ook al gemaild over dit en de voortgang van de kopppeling maar kreeg alleen terug dat de koppeling nog wel even kan duren en nog in volle gang is. Maar hoe ga ik dit doen met het aanvallen? Ik durf de ren bijna niet meer in en ze hebben toch steeds voer en water nodig.  Iemand tips ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft eerst ook niet weer in de ren toch? Ik denk dat ze gestresst is van de koppeling en de verhuizing en daarom misschien wat agressiever. 

Je kunt de brokjes door de kooi strooien zodat ze wat afgeleid is en zich de voerbak niet toe kan eigenen. Als ze bezig is met eten/brokjes zoeken dan is ze afgeleid en kun je misschien wat makkelijker bij de waterbak.

Ik neem aan dat ze genoeg ruimte heeft om jou en jouw konijn te ontwijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie. De exram mag geen brokjes, die heeft een kruiden dieet tegen zijn blaassteen , vandaar dat ze beide hun eigen voerbak hebben. 

 

De ren is ruim zat maar het is de bedoeling ze in toekomst weer los in huis gaan zoals mijn exram gewent is, hij vind het maar niks zo een ren en trekt aan de tralies dat hij eruit wilt, maar dat gaat nog even niet. 

 

Maar het afleiden kan ik wel met wortel proberen dan kan ik misschien makkelijker de ren inkruipen . De ren is te hoog om overheen te stappen dus moet echt door het deurtje heen. 

 

Vanavond hadden we visite in huis met een huilende baby , dat vond ze eng en vluchten na onze exram ze zaten tegen elkaar totdat de exram wou gaan rijden. Maar dus zeker al een stap vooruit :) ook begint ze steeds meer al door de ren te lopen en zit niet meer alleen in de wc te zitten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vandaag al echt een hele verandering, vanmiddag hebben ze tegen elkaar aan geslapen en ze wassen elkaar etc. Ook was ze net al gelijk rustiger tegen mij, ik kon zo het voetbankje neerzetten :) het is denk ik ind angst geweest van de verhuizing en koppelen etc. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .