Ga naar inhoud

oppakken of niet?


b3rb3r

Aanbevolen berichten

hallo,

Ik heb 2 week terug een konijn gekregen. Max heet ie. hij is 2enhalve maand oud. in het begin was hij nog heel angstig..maar nou is hij niet bang meer voor mij. nog wel voor vreemden. voor voer doet hij alles dus dan springt hij gezellig bij je op schoot. ik kan hem nu ook gewoon aaien. in mijn slaapkamer kan hij lekker loslopen. een vriendin vertelde mij dat ik hem gewoon elke dag even moest oppakken dan went hij daaraan. nou vind Max dat heel vervelend en laat dit goed merken door flink tegen te stribbelen. opzich heb ik er geen problemen mee dat ik hem niet op kan pakken. hij gaat zelf in en uit zijn kooi..en anders komt ie met wat voer wel aanvliegen. maar misschien voor in de toekomst..als hij eens naar de dierenarts moet..of als we zijn nagels moeten knippen..dan zou het misschien wel handig zijn.

Wat zeggen jullie ervan? oppakken of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een konijn van 1 1/2 jaar en die vind het echt niet fijn om opgepakt te worden. Aaien en een beetje knuffel geen probleem maar oppakken ho maar. Als ik naar de dierenarts ga zet ik de reiskoffer al vast een dag voor vertrek voor de kooi en op de dag zelf doe ik er wat lekkers in dan springt zij er zo in. Dus als het echt niet kan moet je het ook niet doen vind ik. Mijn konijntje ondervond daar heel veel stress van en daar kunnen ze niet zo goed tegen.

Succes er mee. Ik hoop dat dit je een beetje geholpen heeft. heeft iemand anders nog surgesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

jou konijn reageert zoals een konijn zoals de meesten konijnen reageren!1 konijnen vinden het niet fijn om opgepakt te worden. in de atuur betekent opgepakt worden dat gepakt zijn en als prooi zullen dienen... veel konijnen vinden dit niet prettig. de meeste zelfs wel denk ik!

oppakken zpou ik ook niet doen als het niet nodig is! je doet je konijn er beslist geen plezier mee!

als je naar de dierenarts moet kun je je konijn in een binnehok of ineen vervoersman meenemen.

je hoeft ze dan enkel en alleen in en uit de kooi te pakken om op de behandeltafel te zetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij kunnen bibi nu ook nog steeds niet oppakken,ze werd helemaal angstig als we het probeerde en we zijn er dus mee gestopt,wel is het vertrouwen heel erg geroeid,we morgen haar overal aaien en ze knuffelt graag,maar oppakken...nee dat wil ze niet...en wij vinden dat goed zo,als we naar de dierenarts gaan,zetten we har mandje eerder al in haar ren en ze springt er met wat eten wel in,de dierenarts is veel handiger en pakt haar er zelf uit,en dat gaat beter en ze weet nu dat wij haar niet zullen pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke dank jullie wel voor de reacties. Ik zal hem ook gewoon met rust laten. hij is al erg aan mij gewend, mag hem lekker aaien enzo en af en toe springt hij lekker op schoot. Als ik em wel zou gaan oppakken denk ik dat hij veel schuwer zou gaan worden. en met wat voer kan ik hem overal inkrijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Tja ik als fokker zeg juist veel oppakken.

Mijn dieren kan ik allen zo uit de hokken pakken zonder dat ze in de stress schieten.

Dat is een kwestie van jongsaf aan veel in handen zijn.

Mijn da wilde vandaag ook even wat aan mijn konijn bekijken, stond heel moeilijk te doen.

Ik zeg, kijk dat doen wij zo, zo ze zijn het gewend.

En daar lag meneer als een mak lammetje in mijn armen, da verbaasd, maar kon zo wel mooi bekijken wat ze wilde zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Pongo veel op moeten tillen omdat hij medicijnen had die hij twee maal daags kreeg. Ik weet niet of het goed is maar als hij als een baby in mijn armen op zijn rug lag en ik aaide hem, begon hij te knorren en niet tegen te stribbelen en zijn hartslag was ook rustig. Zijn oogjes vielen zelfs half dicht, ik denk eigenlijk dat hij op die manier het minst vervelend vond. Waarschijnlijk de struisvogelpolitiek weer???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .