Ga naar inhoud

Gebroken, gekneusde achterpoot?!


RosatheRabbit

Aanbevolen berichten

Gister speelde ik met 1 van mijn konijnen (Zoë). Ze was heel wild en vrolijk, zoals altijd.

Toen ze op haar achterpoten stond, deed ik mijn handen op haar voor en achterkant, gewoon als een soort knuffel (dat doe ik wel vaker).

Toen deed ze opeens een wild sprongetje (wat ze ook wel vaker doet), maar daarna begon ze opeens te hinken met 1 achterpoot.

Er is dus eigenlijk niks raars gebeurd, maar ze heeft zo te zien wel pijn, want ze hinkt nog steeds.

Ik heb wel wat ervaring met konijnen, dus ik heb haar poot onderzocht.

Ik kon niks raars ontdekken en tijdens het onderzoeken leek het ook of Zoë geen pijn aan haar poot had, want ik kon alles gewoon doen met die poot.

Maar nu (een dag later) hinkt ze nog steeds. Verder is ze wel levendig en ze eet goed.

Zou de poot gekneusd zijn? Of zelfs gebroken? En zou het vanzelf over gaan?

Kunnen jullie mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kneuzing gaat vanzelf wel over, een breuk is vaak hulp bij nodig. Ik zou ermee naar de dierenarts gaan, dan kunnen ze als het nodig is een foto maken en eventueel verder behandelen. Ze kan in ieder geval wel een pijnstiller gebruiken, want als ze er niet op wil lopen dan is dat omdat het pijn doet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze loopt er nu wel voorzichtig op. Gister heb ik tussen haar tenen gevoeld. Ik dacht daar een soort stekel te voelen, het kan zijn dat ze misschien op een bij is gaan staan, die zijn er veel bij mij in het gras. Ik hoop dat dat het was.

Ik hou jullie op de hoogte, als dat het toch niet was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .