Ga naar inhoud

Castratie konijn


Keez&Bo

Aanbevolen berichten

Bij degene waar ik ga, in Januari, kom het afgerond uit op: 45 euro.

Maar bij een andere dierenarts heb ik zelfs gehoord dat het 70 (!) euro kost!

Dat kan dus erg verschillen, het beste kan je bij verschillende dierenartsen informeren, maar let ook op kwaliteit en medicatie achteraf etc. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

vooraleer je met een dierenarts in zee gaat, om het zo maar ff te noemen moet je wel een aantal vragen stellen om de konijnkundigheid en de bekwaamheid in het castreren te checken.

zoals bijvoorbeeld:

"moet mijn konijn nuchter komen?" antw: NEE! een konijn kan itegenstelling to veel ander huisdieren niet braken. als een konijnniet eet komen de darmen stil te vallen en kan het slecht aflopen met m!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben echt op onderzoek uit gegaan welke dierenarts naast quatiteit ook kwaliteit levert. Ik vind namelijk ook heel erg belangrijk dat de dierenarts zijn werk goed doet. Sommige doen het alleen maar voor het geld namelijk, ookal kon ik dat in het begin ook niet geloven dat die mensen ook bestonden.

Bij mijn dierenarts kost het voor een rammetje € 50,-- en voor een voedster € 130,-- wel duur maar zulke lieve mensen en ze verdoven met gas, dus dat was ook 1 mijn belangrijke punten dat ik bij deze dierenarts liet doen.

Succes met het zoeken van een dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben echt op onderzoek uit gegaan welke dierenarts naast quatiteit ook kwaliteit levert. Ik vind namelijk ook heel erg belangrijk dat de dierenarts zijn werk goed doet. Sommige doen het alleen maar voor het geld namelijk, ookal kon ik dat in het begin ook niet geloven dat die mensen ook bestonden.

Bij mijn dierenarts kost het voor een rammetje € 50,-- en voor een voedster € 130,-- wel duur maar zulke lieve mensen en ze verdoven met gas, dus dat was ook 1 mijn belangrijke punten dat ik bij deze dierenarts liet doen.

Succes met het zoeken van een dierenarts.

Vanaf welke leeftijd mag een rammetje geknipt worden ? (en kan dit in de winter, of beter in het voorjaar, ... ?)

PS : knappe nijnen heb jij zeg !!! (sig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanaf het moment dat de ballen zijn ingedaald. en meestamet de warmte vasthouden na een operatiekl is dit zo rond de leeftijd van vier maanden.

als je een binnen konijn hebt maakt het niet zveel uit of je het in het voorjaar of de winter doet.

heb je een buitenkonijn geef ik de voorkeur aan het voorjaar. dan zijn de temperaturen buiten wat aanemelijker dan nu. en aangezien je konijntje na de operatie vaak wat moeite heeft zijn warmte nodg heeft en dan enkel dagen binne verblijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

okee hartstikke bedankt!

ik ga binnenkort(morgen denk ik) onze dierenarts bellen( barendrecht, zegt jullie dat iets?) en dan hoor ik wat de prijzen zijn.

dan weet ik dat in elk geval als ik mn ma zover krijg dat ik een mannetje mag nemen:p maar ik moet eerst maar eens sparen...misschien dat mn ma mee wil betalen maar ik vind dat ik het ook zelf moet kunnen.

ik wil der graag een mannetje bij omdat ik het toch wel zielig vind dat bo nu alleen zit.

in elk geval bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja weet ik. ik heb gisteren 2 dierenartsen gebeld en in totaal scheelt het 5 euro. de 1 kan oplopen van 50 tot 70 euro(pijnstillers meegerekend) en bij nummer 2 45 euro.

ik wil wel een konijntje kopen/halen bij een opvang maar is er een konijnenopvang in de buurt van zutphen? zouden de konijnen op de kinderboerderij ook gecastreerd zijn?

bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja weet ik. ik heb gisteren 2 dierenartsen gebeld en in totaal scheelt het 5 euro. de 1 kan oplopen van 50 tot 70 euro(pijnstillers meegerekend) en bij nummer 2 45 euro.

ik wil wel een konijntje kopen/halen bij een opvang maar is er een konijnenopvang in de buurt van zutphen? zouden de konijnen op de kinderboerderij ook gecastreerd zijn?

bedankt!

ff beetje offtopic :$ maar welke dierenarsten heb je gebeld? Want ik ben ooik aan het informeren namelijk :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jolink ga ik sowieso niet heen.. Die vertrouw ik voor geen meter te slechte verhalen over gehoord. Je heb nog graafschap en nog een in de laarstraat ben ik de naam van kwijt.

Barendrecht en graafschap ga ik zelf nog is bellen.. Maar ik ga dan ook wat vragen stellen :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was de casteratie € 51 per ram. Ik had mijn eigen voer en hooi megenomen en daar waren ze heel blij mee dat ik dat gedaan had. Mijn da doet het om de dieren en niet om het geld. Toen Diddl ziek was moest ik de dag erna terug komen en dat was de eerste dag van de vakantie. Ik heb hem ook een keer raad gegeven over zijn computer (toetsenbord op Engels zetten i.p.v. NL) en mijn da vond dat ik op die manier de rekening had betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een buitenkonijn hebt zou ik die niet in het najaar/winter castreren als je het ook anders kunt plannen!

je konijn kan na de castratie immers niet meteen weer in zijn gewone buiten kooi en mag een week niet op stro zitten waardoor het dus te koud word in en buitenkooi.

je moet hem dan best naar binnen nemen wat de winter invm met wintervacht weer niet ideaal maakt natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem nu ook nog geen ram hoor

ik moet eerst werk hebben(ik ga nu maar bij de appie solliciteren, dat was eigenlijk mn laatste keus,een supermarkt) en dan kan ik een ram kopen en(eventueel een kooi) die dan laten castreren. en mijn konijnen zitten sowieso binnen.anders vind ik het niet gezellig:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou graag willen weten hoe duur het is om een mannetjes konijn te laten castreren.of ligt dat aan je dierenarts?

Ik heb het 2 keer moeten lezen...maar:

Deze vraag gaat dus over een konijn wat je nog niet hebt...

Weet jij ook hoelang je dat geholpen rammetje daarna weg moet houden van je voedster ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .