Ga naar inhoud

Help! Konijnen tijdelijk scheiden?


Ashba

Aanbevolen berichten

Help! Mijn arme Harley heeft helemaal geen rust meer. Hij word steeds bereden door Ashba (voedster), ook al laat hij merken dat hij niet wil. Zij is 2x zo groot dus meneer maakt niet veel kans en is ook een enorme goedzak. Ik heb ze nu al 9 maand bij elkaar en tot nu toe ging het samen super (meer dan dat zelfs). Harley is bijna 3 en gecastreerd. Ashba is net 1 en niet gesteriliseerd/gecastreerd. Ik ga morgenochtend ook meteen de dierenarts bellen een afspraak te maken voor Ashba, want niet alleen heeft Harley geen rust, maar ze sproeit ook mn hele woonkamer onder, dus dat is ook niet zo prettig.

Voor nu wil ik Harley graag toch wat rust geven. Zou ik dit kunnen doen door ze tijdelijk apart te zetten tot dat Ashba geholpen is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat toen wel gedaan met mijn eigen konijnen toen ik eenzelfde situatie had. Ik mijn voedster toen ook bewust in een andere kamer gezet zodat ze zelf ook wat meer tot rust kon komen. Als ze elkaar nog wel kunnen zien en ruiken kunnen ze daar erg gefrustreerd van raken. Na de castratie heb ik ook nog even gewacht tot ze hersteld was en de hormonen weer een beetje waren gezakt. Ik heb ze toen weer samen gezet op neutraal terrein en binnen een paar minuten was alles weer koek en ei ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons was het ook onrustig een paar weken terug, toen begon Dash (voedster) geloof ik te puberen, ze maakte steeds knorrende geluiden en er werd ook regelmatig gereden, maar het was na 2 of 3 dagen wel weer over. Toen is het nog een keer zo 1 dag geweest dat er een beetje onrust was. We hebben inmiddels wel een afspraak staan voor de sterilisatie van Dash (dat wilden we sowieso al laten doen, maar ze was nog te jong). Ik weet dus niet hoe het bij andere koppels gaat (dit zijn onze eerste konijnen), maar bij ons gaat het nu weer zoals eerst en was het maar enkele dagen onrustig. Maar in jouw geval kan ik me voorstellen dat het anders is als het verschil in grootte zo groot is en als ze sproeit (dat deed ze bij ons niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat dit blijft voorlopig, zelfs als ik haar nu aai gaat ze met der kont/staart omhoog en plat liggen. Sproeien heeft ze vanavond gelukkig even niet meer gedaan, wat een sterke lucht komt er dan vanaf zeg blehh. Als ik Harley net ook in de woonkamer erbij los liet, nou dat was nog geen 30sec en dan zat ze er al bovenop. Ze probeerde hem ook steeds in zn nekvel vast te pakken (paar keer gelukt dus de plukken haar vlogen in het rond). Harley zit nu in een ander hok in een andere ruimte en morgenochtend maak ik ook het hok waar ze samen in hebben gezeten helemaal goed schoon dan ruikt ze hem daar ook niet meer. Ik heb dit zelf verder ook nog nooit meegemaakt. Ik had hiervoor een vrouwtje en die is een tijdje alleen geweest door omstandigheden en daar is Harley toen bij gekomen. Heb hem gelijk zo gauw het kon laten helpen en sindsdien had ik nooit 'problemen'. Tot nu dus hihi. Voor nu is de rust even weer gekeerd voor ons alle 3, morgen even zien wat de dierenarts zegt en hopen dat ik dus idd snel terecht kan. Vind het zo sneu dat ze nu alleen moeten zitten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dan is een beetje rust misschien beter inderdaad, ieder konijn is natuurlijk weer anders ;) Was ook wel heel blij dat het bij ons snel voorbij ging, het zal misschien nog wel terug komen, maar ze wordt over 1,5w gesteriliseerd, dus het duurt niet lang meer. Hopelijk kun je snel terecht bij de dierenarts en kunnen ze weer gauw bij elkaar! :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .