Ga naar inhoud

Konijn eet niet


Rowan Nederhoff

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, mijn konijn at gisteren heel slecht, wel peterselie & een beetje hooi. Maar keutelde amper. Ben vanochtend naar de dierenarts gegaan. En die kon niet echt iets zien aan haar gebit. Toen ze aan haar buik ging voelen dacht ze aan verstopping. Nu heeft ze gelukkig wel weer wat keutels laten vallen. En geef haar nu dwangvoer omdat ze vandaag helemaal niets zelf wou eten. Maar het dwangvoer wou ze juist heel erg graag. Dus ik dacht misschien ligt het toch aan haar kiezen, dat ze daarom niet goed kan eten, want blijkbaar wil ze wel graag? Iemand tips op ervaringen hiermee? En denken jullie dat ik de dierenarts dit weekend nog in moet schakelen of dit weekend gewoon moet blijven dwangvoeren en dan terug gaan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de kans groot is dat het inderdaad toch het gebit is. Bij konijnen kun je niet heel het gebit zien zonde narcose, dus als de achterste kiezen afwijkend zijn zie je dat makkelijk over het hoofd bij een gewone controle. Daarnaast is het stuk van de kies wat je aan de buitenkant kunt zien alleen het topje van de ijsberg. Het grootste deel van de kies zit in de kaak, dus soms is ook een röntgenfoto nodig om gebitsproblemen uit te sluiten. 

Gisteren heb ik ook een röntgenfoto laten van mijn konijn dat niet meer wilde eten. Dat bleek toch aan haar gebit te liggen, al was er van de buitenkant niet heel veel van te zien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel blij dat mijn konijntje eindelijk zelf wortelloof eet. Alleen zie ik bijna geen keutels. Geef haar wel 2x per dag laxeermiddel van de dierenarts en 3x per dag cisaral drops. Heb de spoedarts gebeld en hij zei om de paar uur ananassap gevan van een verse ananas. Maar nu las ik op bunnybunch dat ze daar een maagzweer van kunnen krijgen als ze verstopt zijn. Weet niet zo goed wat ik nu het beste kan doen? Iemand tips? Morgen gelijk weer terug naar de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .