Ga naar inhoud

Hoevaak fenbendrops na genezing van E-cuniculi?


louloumolly

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, begin van vorige zomer (2016) kreeg Loulou ( 2jr. Oude gecastr. ram) E-cuniculi. Na 2 weken behandelen met fenbendrops was dit genezen en geen dingen aan overgehouden. Het is ook niet meer terug gekomen ( even afkloppen ) en Molly ( partner) heb ik ook al vele keren behandeld( voor de zekerheid). Loulou ook nog een paar keer daarna. Ik heb pas een nieuw schema gemaakt met : Anti-myasis bij de konijnen+ kippen ontwormen, ik wil ook graag een schema voor hoevaak en hoelang fenbendrops bij de konijnen en hoeveel. Toen Loulou ziek was kreeg die 1.7 ML per dag 2 weken lang ( hij weegt 1.7 KG ). Kan iemand mij hier antwoord opgeven? Nu doe ik het namelijk gewoon af en toe maar ik zou wel graag een vast schema willen zodat ik het zeker weten goed doe. Want ik wil deze verschrikkelijke ziekte niet nog een keer meemaken.

 

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts adviseerde bij mij om elke 3 a 4 maanden weer 2 weken lang preventief te geven. Ik gaf 1,2 ml voor een konijn van 1,2 kilo.
Ik kreeg ook het advies om haar maatje dan mee te behandelen, maar dat heb ik zelf nooit gedaan omdat ik het te veel stress vond geven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een konijn met ec gehad die ondanks dat een mooie leeftijd heeft mogen halen. Ik gaf hem alleen nog fenbendrops toen hij beter was als hij ingeënt moest worden, een week ervoor tot een week erna, (twee weken totaal). Dit omdat het de eerste keren na inenten terug op kwam spelen nadat ik uit voorzorg behandelde kwam het niet meer terug. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .