Ga naar inhoud

Vuurwerk en konijnen.


Honey

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

Hoe doen jullie dat nu met oud en nieuw?Blijf je bij je konijn(en) zitten en zijn er ook konijnen die bang voor vuurwerk zijn en wat doe je daartegen?Mijn konijn Honey is namelijk helemaal panisch van vuurwerk.Ik probeer er niet zo veel aandacht aan te schenken omdat je dan de angst van het dier bevestigt.Maar ik kan er heel slecht tegen om haar zo te zien.Mijn andere konijnen zijn echter niet zo.Je ziet ook wel dat ze haar gerust proberen te stellen maar ze blijft maar zo panisch kijken en schrikt van iedere knal.Heeft iemand tips en/of ervaringen?

groetjes Evelien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm.. Nijntje heeft nu 2 keer de knallen meegemaakt, en eigenlijk interesseert het haar ook helemaal niets, ze blijft liggen waar ze ligt, en tilt hooguit haar oor even op.

Voor Binky daarentegen word het de eerste keer dat hij het mee gaat maken, dus ik ben ook wel benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vroeg ik me ook al af ... Mijn katten hebben er erg veel schrik van, ik weet niet hoe konijnen erop reageren. Mijn onderburen steken hier bij oudjaar steeds een half uur durend vuurwerk af. Die pijlen ontploffen vlak boven ons dus dat geeft erg veel lawaai. Wat te doen als de nijnen dan in paniek slaan? Ze kunnen er toch geen hartstilstand ofzo van krijgen zeker?:blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .