Ga naar inhoud

Geef ik wel genoeg eten?


autumn

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben vrijdag gestart met het "dieet" van Truffel en Lucy. Dieet is het andere woord voor dat ze jaren lang te veel droog voer hebben gehad en nu ik overgegaan ben op wat een normaal konijn hoort te krijgen (in de hoop dat ze klein beetje afvallen.)

Het is nu maandag en ze eten alsof het hun laatste dag is, Truffel die normaal na een paar hapjes gaat liggen om later de rest op te eten, schokt nu alles naar binnen. 

Truffel is een lotharinger en Lucy een middelgroot rasloos hangoortje. Misschien schokt truffel nu alles naar binnen omdat Lucy duidelijk de baas is. Maar ze hebben vandaag 80 gr voer (nu nog gemengd tot dat de zak op is), sla en een tak van een struik, en onbeperkt hooi gehad. Gister hadden ze ook dezelfde hoeveelheid voer en hooi gehad en konden ze in de tuin gras en andere dingen eten.

Dus mijn vraag is, is mijn dieet goed en is het normaal dat mijn konijnen alles naar binnen schokken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is juist normaal dat ze alles in 1x naar binnen schrokken. 

Mijn middelgroot en klein konijn kregen op een gegeven moment samen nog maar 30 gram per dag, dus 15 per keer. En daar viel mijn te dikke leyla nog niks van af. 

Maar inderdaad op is op, ze hadden dan nog groente en hooi om te eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .