Ga naar inhoud

Jonge konijntjes buiten in winter?


DaniRi95

Aanbevolen berichten

Hallo! Mijn konijntje is eergisteren overleden, ze was 7 jaar oud en het was de laatste paar maanden al te merken dat ze redelijk aan haar einde zat... Ze heeft altijd buiten gestaan in een groot hok (net als mijn vorige konijnen) en mocht ook vaak in de tuin loslopen. Omdat ik het einde al zag naderen ben ik al wat gaan denken of ik erna nog een konijntje wou, en dat ik wil ik wel graag. Ik ben zelfs van plan om er dan twee te nemen, maar ze moeten ook weer buiten (mijn vader is allergisch). Ik wil het liefst niet de hele winter wachten tot ik weer een konijntje heb, ik heb mijn hele leven al minstens één konijntje thuis gehad, en nu heb ik er dus geen enkele meer. Maar als ik nu een jong konijntje ga kopen, heeft die dan een wintervacht ontwikkeld voor komende winter of is die daar dan nog te jong voor? Ik zet het hok wel altijd in de garage als het heel koud is, maar daar is het niet veel warmer, het staat er wel volledig uit de wind. En omdat mijn konijntje die laatste dagen last had van witte uitvloeiing uit haar ogen (heeft ze eigenlijk de laatste paar jaar al een beetje maar nu zaten echt haar ogen helemaal dicht) en een snotneus ben ik bang dat het myxomatose was... kan dit nog overgedragen worden aan de nieuwe konijntjes?
Sorry voor het lange berichtje, ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het hok wel heel goed ontsmetten voordat je er nieuwe konijnen inzet. 

Het makkelijkste is om konijnen uit een konijnenopvang te adopteren. Ze hebben vaak ook konijnen buiten zitten en die hebben al een wintervacht en kunnen dus gewoon buiten blijven. Je weet ook zeker dat de konijnen samen kunnen en ze zijn ook nog eens ingeënt tegen Myxomatose en vhs. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .