Ga naar inhoud

eten van bibi


bibi

Aanbevolen berichten

ik las net t verhaal van het konijntje dat ondervoed is,hoe kan je dat nou echt goed zien,bibi ziet er goed uit,haar vacht glanst ,maar ze eet nu nog steeds ,maar 50 gram biks van de welkoop,ze eet verder wel veel hooi en drinkt ook goed,ik kan haar niet wegen,maar de dierenarts zei wel dat ze mooi slank is en dus zeker niet te dik,alleen vraag ik me nu af,ze eet al heel lang 50 gram,en ze heeft t savonds meestal pas op,bibi krijgt geen groentes want ze werd er elek keer ziek van.zijn er nog andere dingen waar ik veel vitamines en bouwstoffen uitkan halen en haar kan geven,?ik denk dat alles wel goed is met haar,ze speelt veel en ze glimt je te gemoet...maar vroeg me t toch af....we begonnen ooit met 25 gram biks,volgens de verpakking mag ze er 80 hebben maar dat eet ze dus nooit op.dus daarom naar 50 gegaan,ze is nu 1 jaar oud

Link naar reactie
Delen op andere sites

bibi is niet echt groot,ze zou een dwerg zijn maar lijkt eerder een krusing,ze drinkt goed en eet elke dag een flinke hand hooi.we hebben gister wat meer voer gegeven en dat at ze op.ze beweegt inderdaad heel veel,maar dat is altijd 10 minuutjes en dan gaat ze weer lekker slapen.ze ziet er ook wel gezond uit,is alert en haar vachtis dik en glanst,we waren gestopt met de voeding te vrehogen toen ze geen hooi meer ging eten maar alleen maar biks,,,nu eet ze beide goed,,,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo lees, dan zijn 50gr idd voldoende hoor. Ook als ik naar de foto kijk. 50gr is voldoende voor een konijn van 2kg.

Wat je eventueel nog kan doen is wat meer hooi geven. Niet alles in 1 keer geven, maar een paar keer per dag. Zo doe ik dat hier ook. Als ik ze gewoon een hele hoop geef, eten ze nog niet de helft. Ik geef ze dus verspreid over de hele dag verschillende keren een hand vol, op verschillende plaatsen en ik heb de indruk dat ze zo meer hooi eten.

Ik denk ook dat als de DA zei dat ze mooi slank is, dat je dat in dit geval als een compliment mag beschouwen en dat ze goed op gewicht is. De meeste konijnen die zij te zien krijgen hebben nl overgewicht.

Welk groenvoer heb je haar voordien gegeven en hoeveel? Normaal verdraagd elk konijn wel een bepaalde mate van groenvoer. Als Bibi gevoelig is aan groenvoer is het waarschijnlijk een kwestie van 2 à 3 veilige groenten te vinden en die in kleine hoeveelheden te geven en steeds hetzelfde te geven,zodat haar darmen er aan wennen.

Probeer bv eens om een plukje peterselie, basilicum of tijm te geven, gewoon een klein stukje en eventueel wortelloof, dat is ook heel veilig, een klein schijfje wortel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi inderdaad zaten we ook aan doe groentes te denken,te beginnen met heel soms een schijfje wortel.peterselie gebruikte we weleens als ze beetje diarree had,en dat werkte,we gaan t dus wel weer proberen,inderdaad 50 gram kan ze wel op maar meer niet,dan laat z haar hooi weer staan,dus ze krijgt nu 50 gram en 1 of 2 keer per week een snoepje,verder lekker groen hooi.(als we dat kunnen vinden)bibi is een gewldig konijn,en ze zit nu dik in haar vachtje,ze ziet er gewoon goed uit!bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .