Ga naar inhoud

Jong konijn 8 weken eet geen brokjes


Gast

Aanbevolen berichten

Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Sinds twee dagen heb ik een jong konijntje een voedster Pip. Ze is 8 weken en super levendig en nieuwschierig. Ze eet veel hooi en drinkt goed alleen eet ze geen brokjes. Omdat ze wel goed hooi eet lijkt mij dwangvoederen niet nodig! 

Ze gaat in der voerbakje zitten ipv er van eten. Ik heb het idee dat ze niet snapt dat ze het moet eten. Toen ik haar kocht werd er gezegd dat ze al zelf brokjes at maar ik begin hier aan te twijfelen. Hebben jullie tips voor mij? 

Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei wendelala:

Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Sinds twee dagen heb ik een jong konijntje een voedster Pip. Ze is 8 weken en super levendig en nieuwschierig. Ze eet veel hooi en drinkt goed alleen eet ze geen brokjes. Omdat ze wel goed hooi eet lijkt mij dwangvoederen niet nodig! 

Ze gaat in der voerbakje zitten ipv er van eten. Ik heb het idee dat ze niet snapt dat ze het moet eten. Toen ik haar kocht werd er gezegd dat ze al zelf brokjes at maar ik begin hier aan te twijfelen. Hebben jullie tips voor mij? 

Alvast bedankt! 

Ze heeft trouwens geen diaree ofzo keutels zijn gewoon normaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

At ze misschien eerst andere brokjes? Ik denk trouwens dat ze vanzelf brokjes gaat eten, misschien heeft ze gewoon geen zin in brokjes. En aangezien ze nog maar zo kort bij jou is, heeft ze misschien veel stress door het verhuizen enzo, dus misschien eet ze daarom niet. Ik zou het eerst maar gewoon een poosje aankijken of ze straks wel gaat eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze verder goed eet, poept en levendig is dan zou ik me er in ieder geval niet druk over maken.

Misschien vindt ze deze brokjes niet zo lekker? Of is het formaat te groot? Ik voer zelf Hope Farms SuperTrio en dat zijn grote brokken, ik kan me voorstellen dat voor een baby een wat kleiner brokje prettiger kan zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .