Ga naar inhoud

Hoe kan ik het beste mijn konijn corrigeren


Diva123

Aanbevolen berichten

Als Lief de kooi uit gaat is ze super enthousiast . Vaak zit ik dan op de vloer. Ze begint dan rondjes om mij heen te rennen, prima en leuk maar soms bijt ze in mijn broek. Ik duw haar dan even weg, maar later doet ze het weer.Ze is heel slim dus op een of andere manier moet ik haar toch wijs kunnen maken dat happen niet mag. Suggesties?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat je konijnen meestal niet (op een diervriendelijke manier) dingen aan of af kunt leren. 

Hard roepen zoals suzanne zegt kan ervoor zorgen dat ze ermee stopt zodra ze wil gaan bijten, omdat ze dan even is afgeleid. Zelfde als wanneer je haar weg duwt, maar een konijn denkt over het algemeen niet 'oh, dit harde geluid betekent dat ik niet mag bijten'.

Ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar de oorzaak van haar gedrag en kijken of je daar iets aan kunt doen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg ook altijd "Nee!". Mokona weet heel goed wat dit betekent en stopt dan met het ongewenste gedrag, al gaat ze weer lekker verder zodra ik niet meer kijk. Mijn ram begrijpt er niet veel van, maar hij is eigenlijk ook altijd braaf.

Mokona geef ik ook wel eens een duw tegen haar achterste, maar dat snapt ze niet denk ik. Doe ik ook alleen maar als ze ergens echt snel weg moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt mij meer als verliefd/aandacht trekkend gedrag en niet stout. Dat krijg je niet afgeleerd maar los je alleen op door veel aandacht te geven of nog beter; een vriendje te geven. Olav doet het ook als in de weg zit/sta of als ie geen aandacht krijgt als hij dat wilt. Duidelijke taal toch ;) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liefje is min of meer in mijn schoot geworpen. Welkom maar ik heb even tijd nodig om alle dingen te regelen. Zoals een  maatje en een goed buitenhok. Ze zit nu nog binnen en omdat ik op dit moment bijna de hele dag thuis ben, kan ze altijd uit de kooi. Ik heb nog 2 katten en in begin ging het prima. Nu loopt lief steeds achter mijn kater aan. (snuffelen aan achterste van kater) Hij heeft al een paar tikken (zonder nagels) gegeven. maar Liefje houdt niet op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .