Ga naar inhoud

Help! Konijn plast na castratie weer overal


Cake

Aanbevolen berichten

I need advice:

Ik wil heel graag dat mijn konijn 24/7 los mag lopen in mijn appartement. Momenteel kan dat alleen als ik thuis ben, omdat hij bijv. nog op mijn bed plast en op andere plekken in huis... Ik heb hem 1 maart laten castreren en had gehoopt dat het dan over zou gaan (had verwacht dat hij het deed om territorium af te bakenen). 

Op mijn bed heb ik nu bijvoorbeeld standaard een doek, omdat hij in de hoek keutelde en plaste; maar nu ben ik bang dat hij ook denkt dat het daar mag. Hoe leer ik dit af? Dit was namelijk de enige plek in mijn appartement waar hij voor zijn castratie plaste en poepte. Maar sinds deze week plast hij ook ineens weer op andere plekken.. en daar ben ik niet blij mee. Wil vooral ook dat mijn konijn alle ruimte heeft, maar op deze manier kan ik hem gewoon niet loslaten als ik er zelf niet ben. Heeft iemand tips hoe ik dit aan kan pakken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is nog maar net een paar weekjes gecastreerd en het kan best even duren voor hij helemaal geen last meer heeft van de hormonen. Je kunt dus nog even afwachten of het minder wordt. 

Ik zou ook op verschillende plekken in huis wc's voor hem neerzetten, dan is er in ieder geval altijd eentje in de buurt 

Er zijn ook konijnen die altijd overal blijven poepen en plassen. Dat is vervelend, maar je kunt niet veel meer doen dan het accepteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Cake:

I need advice:

Ik wil heel graag dat mijn konijn 24/7 los mag lopen in mijn appartement. Momenteel kan dat alleen als ik thuis ben, omdat hij bijv. nog op mijn bed plast en op andere plekken in huis... Ik heb hem 1 maart laten castreren en had gehoopt dat het dan over zou gaan (had verwacht dat hij het deed om territorium af te bakenen). 

Op mijn bed heb ik nu bijvoorbeeld standaard een doek, omdat hij in de hoek keutelde en plaste; maar nu ben ik bang dat hij ook denkt dat het daar mag. Hoe leer ik dit af? Dit was namelijk de enige plek in mijn appartement waar hij voor zijn castratie plaste en poepte. Maar sinds deze week plast hij ook ineens weer op andere plekken.. en daar ben ik niet blij mee. Wil vooral ook dat mijn konijn alle ruimte heeft, maar op deze manier kan ik hem gewoon niet loslaten als ik er zelf niet ben. Heeft iemand tips hoe ik dit aan kan pakken?

 

Geen idee of t kan, maar miss een ren om je bed zetten? T klinkt belachelijk i know, maar tis de enige oplossing die ik zie. Of ja, zoals Sanne zegt, wachten dus..

Heb je verschillende kamers in je appartement? Zo ja, dan kun je miss toegang geven tot alle kamers behalve je slaapkamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-3-2016 20:27:02 zei HildeR:

Jasper heeft nog tot 6 weken na castratie gesproeid, dus er is nog hoop hoor ;)

Ik vraag me alleen af of het sproeien of plassen is wat mijn konijn doet. Hij gaat er namelijk goed voor zitten en zie het niet in het rond gaan; of is dat ook niet per se zo bij sproeien? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .