Ga naar inhoud

Vliesje over oog


SanneV

Aanbevolen berichten

Beste mensen wie kan mij helpen?

Mijn konijntje, eind februari 1 jaar oud, heeft nu ongeveer twee maanden een vliesje over zijn oog (zie foto, op de foto waar zn oog wat roder is is vlak na de dierenarts). Na onderzoek op internet en navragen bij vrienden en familie kwam ik erachter dat konijnen dit vliesje over hun oog leggen om hun oog te kunnen genezen na beschadiging. Dit zou vanzelf weg trekken. Nu vond ik 2 maanden toch echt wat te lang duren, dus besloot ik naar de dierenarts te gaan. Zij heeft geprobeerd met een wattenstaafje het vliesje weg te halen maar kwam tot de conclusie dat deze vast is gaan zitten. Ze vond het enorm interessant, want had zoiets nog nooit eerder gezien. Nu is de enige oplossing volgens haar om dit weg te laten snijden, het beste te combineren met castreren omdat dat samen evenveel kost als alleen het vliesje weg laten halen. Nu weet ik niet eens of ik mn lieve konijntje van zn mannelijkheid wil ontnemen, laat staan of ik weet of het verstandig is het vliesje weg te laten halen. De dierenarts dacht dat hij er geen last van heeft dat het vliesje daar zit, maar het lijkt me toch niet echt prettig aangezien het een klein stukje voor zijn pupil zit. Aan de andere kant heeft narcose wel zijn risico's. Wat denken jullie? En weet iemand hier er misschien wat meer van af? Hoop op antwoorden! 

Liefs.

IMAG5825.jpg

IMAG5655_1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker iets doen. Sowieso is castreren niet 'zielig' en je ontneemt zijn 'mannelijkheid' wel enigszins maar echt rouwig lijken ze er niet onder naar mijn mening. Zeker na de castratie kun je ze koppelen aan een vriendinnetje, gelukkiger kun je ze niet maken. 
Wat betreft het vliesje zou ik zeker dat weg laten halen. Ik heb er geen ervaring mee, maar als zoiets vast zit aan het oog lijkt me dat absoluut niet prettig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die castratie zou ik sowieso doen, daar heeft je konijn altijd voordeel bij, al is het alleen maar dat hij nooit meer last heeft van zijn hormonen en vooral dat hij dan een vriendinnetje kan krijgen in de toekomst. Het zijn namelijk eigenlijk geen dieren om alleen te houden, met een ander konijn erbij zijn ze gelukkiger. 

Maar wat dat vliesje betreft klinkt het nu voor mij uit jouw bericht een beetje alsof de dierenarts er niet helemaal zeker van is wat het precies is en of het wel of niet weg moet. Als dat zo is zou ik het eens voorleggen voor een second opinion aan een tweede (konijnkundige) dierenarts. Ik ken het ook niet hoor, maar om zeker te weten wat het nu precies is en of het kwaad kan of niet, of een operatie echt een verbetering geeft en of het dan ook niet terug keert zou je altijd een andere dierenarts kunnen raadplegen, gezien je twijfel. 

Maar over die castratie hoef je echt niet te twijfelen, dat is altijd mooi meegenomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .