Ga naar inhoud

Bezorgd over konijn


Minka

Aanbevolen berichten

Misschien is het heel vreemd, maar hoe langer ik hier lees, hoe meer kwaaltjes ik ontdek bij mijn konijn.

Mijn Franse Hangoor van bijna 12 weken lijkt gezond en is super vrolijk en levendig. Ik heb hem eind vorige week opgehaald en sindsdien is hij druk met eten, spelen en lekker slapen op zijn matje in de woonkamer.

Klinkt allemaal oke, totdat ik hem begin deze week hoorde niezen, hij zat op zaagsel en toen ik hier las dat dat niet goed was ben ik direct overgestapt op houtkorrels (voor in z'n toilet). Het niezen is duidelijk minder geworden, maar absoluut nog niet over. Heb dus direct een afspraak gemaakt bij de dierenarts, waar ik morgen terrecht kan..

Nadat ik hier informatie had gevonden over de juiste bodembedekking ben ik uiteraard verder gaan lezen. En zo kwam ik gisteren een topic tegen van een Franse Hangoor die ondervoed bleek te zijn. Heb mijn konijn dus direct op de keukenweegschaal gezet en ook hij bleek niet aan het juiste gewicht te zitten. Momenteel weegt hij 1,9kg.

En als klap op de vuurpijl zijn z'n keuteltjes sinds gisteren ook niet mooi hard meer. Hij heeft de afgelopen dagen wel aardig wat worteltjes naar binnen weten te werken, maar verder niks van groenvoer (loof ofzo). De keuteltjes stinken daarbij ook behoorlijk, maar ze zijn niet allemaal zacht. Nu ben ik natuurlijk wel op de hoogte van de zachte ochtendontlasting van een konijn, maar deze hoor ik toch niet tegen te komen?

Verder gedraagd het konijn zich gelukkig wel gewoon vrolijk en levendig. Ik wilde hem eigenlijk morgen laten inenten, maar als hij niet 100% in orde blijkt laat ik dat liever even wachten..

Wat is jullie advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd wat reusje al zegt!

en ik zou de wortels ook maar even laten voor wat het is als ie zachte pioep heeft! wortel bevat heel veel suiker en is niet echt bevordelijk voor de darmen als ze daar veel van krijgen!

wortelloof en kruiden zijn veel beter om te geven. kruiden stimuleren vaalk ook weer om te gaan eten!

idd ook even kangs de da gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de Dame's hier boven al allemaal gezegt hebben Sluit ik me bij aan,

Je kleintje morgen niet laten enten en als het kan bel de DA vandaag nog even op

leg hem over de telefoon uit wat er aan de hand is , en dat je het niet vertrouwd..

Wat Kelly ookal zegt Tevee wortelen zijn idd niet goed voor een Nijntje.

Ik ben zelf pas ook over gestapt op kruiden en dat werkt Waanzinnig

Caroline geeft ook veel kruiden :-)

Dus zou het haar even vragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef zelf ook heel veel kruiden! ze vinden dit zo waanzinnnig lekker.

ze krijgen een paar keer per dag zo een handje met van alles wat, en door het groenvoer doe ik ook ng kruiden heen maar das het eerste wat ze er tussenuit vissen!

hier op BB staat een lijst van wat je wel en niet mag geven. ik geef zelf peterselie, tijm, basillicum, munt! maar goed das zorg voor later nu eerst even zorgden dat ze er weer bovenop komt!

dus.... naar de DA, niet enten en veel minder wortels gaan geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .