Ga naar inhoud

maatje


snowyfan

Aanbevolen berichten

hay, (ik wist niet waar onder dit onderwerp hoorde dus sorry als ie niet staat waar hij hoort)


 


ik heb samen met mijn zus 2 jaar geleden een konijn gekregen , toen was het nog een iniminie-beestje en zij/hij kwam net uit een nest


 


zij/hij is nu al 2 jaar alleen (zonder ander konijn) omdat er niet nog een in het hok past en wij er niet nog een mogen.


 


is het heel erg als hij/zij alleen is? meestal ligt ie wel tevreden in zijn hok en volgens mijn mist ie niks maar, hoe zit dat? is het erg dat ie alleen is? kan zijn gezondheid daardoor ook achteruit gaan?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hok is ook te klein voor één konijn dus dat is niet echt een juist argument. :)

Ik vind konijnen alleen zielig. Het zijn groepsdieren en zitten toch de meeste tijd alleen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je aan het konijn denkt, ze zijn inderdaad vaak eenzaam als ze alleen zijn. Het verschil kan je echt goed zien als je twee konijnen samen ziet. Die kroelen met elkaar, wassen elkaar, rennen samen en liggen lekker tegen elkaar aan. Dat is echt een basisbehoefte van een konijn. En slecht voor de gezondheid...niet perse, maar het kan dat een konijn bijv actiever wordt met een maatje en beter eet.

En een hok wat te klein is voor 2 konijnen, is ook te klein voor 1 konijn! De ren moet er dag en nacht aan vast zitten. Laat je moeder de website van bunnybunch lezen, zou ik zeggen, hopelijk bedenkt ze zich dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is zielig.

kun je er geen ren aan maken? Misschien kan je vader iets maken? Met ren er aan (minimaal 2m2 eigenlijk) kan er een een maatje bij.

Jij kan nooit een soortgenootje vervangen. Ten eerste moet je naar school en slaap je snachts (konijnen niet). Maat je kan ook niet met hem communiceren.

Het is dus heel belangrijk. Misschien is het een goed idee om je ouders dit topic te laten lezen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .