Ga naar inhoud

voedster zet territorium af


jolanda1965

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik heb een paar maanden terug een nieuwe vriendin voor mijn rammetje gehaald uit de opvang

nu is ze sinds de laatste weken de hele dag haar territorium aan hetnafzetten in huis, ze plast en poept echt overal en ze is een stuk chagerijniger naar het rammetje toe

nu heb ik regelmatig loge s dus denk dat haar gedrag hierdoor is verandert door de geur van andere

ik heb ze nu even buiten gedaan in een dubbel hok metmextra ruimte en daar lijkt ze wat rustiger te worden, weet ook niet of het een buiten of binnenkonijn is geweest door de vorige eigenaar

ik twijfel nu om ze buiten te laten ( ik vind binnen gezelliger ) of om mijn voedster te laten castreren

misschien moet ik het even 2 weken buiten aankijken of haar gedrag verbeterd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier doet onze voedster dat ook maar dan eigenlijk alleen in het voorjaar. Ik vind onze ram wel schoner mbt het plassen en poepen in het toilet. Onze voedster wil het nog wel eens ergens anders laten lopen. Dat wisselt. Heel erg is dat niet want ze wonen buiten. Ik weet ook niet of castreren uiteindelijk helpt daar heb ik geen ervaring mee. Sommige konijnen zijn gewoon smeerpoetsen denk ik. Of ze binnen of buiten gaan wonen is aan jou. Ik heb binnen niet genoeg ruimte en buiten meer dan genoeg daarom wonen ze bij mij buiten. Ook denk ik zelf dat ze buiten gelukkiger zijn maar dat wisselt per konijn denk ik. Je kan het gedrag observeren en dan zelf de beslissing maken wat jij denkt dat ze het gelukkigst maakt. Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .