Ga naar inhoud

Verkouden/snot naar de dierenarts? En welke dan?


Sjoke

Aanbevolen berichten

Heyhey, 


 


Ik heb sinds afgelopen zaterdag een groepje van 4 konijnen in een buitenren. Nu heeft het de afgelopen dagen keihard geregend hier (Brabant) en 1 van mijn konijnen is toen doodleuk in de regen blijven zitten ondanks dat ze 2 hokken tot hun beschikking hebben. Sindsdien niest ze af en toe. Niet enorm hard of enorm vaak, maar vaker dan ik graag zie. Nu zag ik zojuist dat ze ook een heel klein beetje wit slijm in een van haar neusgaten, aan de rand, heeft zitten. Ze eet echter wel als een dokwerker en drinkt en keutelt ook voldoende en prima. Ze is opgewekt en actief. 


 


Wat moet ik hiermee? Ik lees overal dat je direct naar de dierenarts moet, maar hoe hoog is de nood in dit geval? Kan het kwaad om het nog eventjes aan te kijken? Kan een konijn ook "gewoon" verkouden zijn of moet er in alle gevallen behandeld worden met antibiotica voor het overgaat? 


 


Ik wil sowieso even bellen met de dierenarts, maar ik heb nog geen konijnkundige DA omdat ik ze pas net in huis heb. Op internet heb ik verschillende lijsten gevonden met geschikte dierenartsen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Is er een dierenarts in Breda en omstreken die zeker weten konijnkundig is? 


 


Tot slot: is er nog iets dat ik in de tussentijd kan doen ter ondersteuning van haar gezondheid?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft trouwens verder niets aan haar ogen en haar neus is ook gewoon schoon en droog. Het slijm zit er alleen in. Ze is ook niet benauwd. Of ze vieze pootjes van haar neus afvegen heeft vind ik lastig te bepalen. Ze lopen in de ren en het is nogal wisselvallig weer dus ze hebben allemaal een beetje vieze pootjes door het hupsen door de ren. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind zelf dat je bij het vermoeden van snot het best zo snel mogelijk naar de dierenarts kunt gaan, omdat het erg besmettelijk kan zijn.

Ik heb zelf geen ervaring met dierenartsen in de buurt van Breda. De lijst met konijnenkundige dierenartsen hier op bunnybunch is gebaseerd op ervaringen van leden, dus daar zou je naar kunnen kijken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Ik zal eens contact opnemen met die dierenarts dan. :)


 


Sinds vanavond niest Lucy trouwens helemaal niet meer en is er ook nergens een snotje te bekennen. Ik weet niet of er überhaupt de mogelijkheid is dat ze "gewoon" een koutje gevat heeft zondag, maar ik hoop dat het zo blijft. Even goed in de gaten houden en zorgen dat ze niet natregent voorlopig. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .