Ga naar inhoud

Veel wassen; kale plekjes binnenkant poot


Baltobud8

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen


 


De afgelopen weken wast Bunny zich heeeel vaak. Eerst dacht ik er niets van, maar de laatste dagen is haar gedrag ook omgeslagen


 


Ten eerste; ze zondert zich meer af dan normaal, niet komen wanneer ze geroepen wordt, een graspriet halen en direct wegrennen en verstoppen


 


2. Ze lijkt anders te lopen, pijnlijker. Als ik haar op pak om te checken om maden en dan weer terug zet, reageert ze heel langzaam met haar poot goed doen, net moest ik het zelfs helemaal zelf doen


 


Sinds de eerste noodzakelijke maden check viel het me op dat de binnenkant van haar achterpoot nattig was; oke, net geplast misschien? net schoongemaakt?


 


Maar de dagen daarop is het alleen maar erger geworden, het blijft nattig en er zitten kale plekken. Op de hakken zelf is niets te vinden. 


 


(Op de volgende foto's heb ik haar niet straks vast bij de poot hoor ;) en mn andere hand had ik tegen haar voorpoten, dus pijn deed het niet)


 


WP_20150822_001.jpg

 

WP_20150822_006.jpg

 

 

Groetjes, 

Bunny, Fluffy, Stamper en ik :)

 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Sudocreme smeren op de kale plekken en maandag naar de dierenarts voor een urineonderzoek (morgen is natuurlijk beter, maar ik snap dat ouders niet altijd even goed meewerken). Urinebrand is pijnlijk voor het konijn en kan verschillende oorzaken hebben. De dierenarts kan erachter komen wat die oorzaak is zodat je die aan kunt pakken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .