Ga naar inhoud

witlof


Mary

Aanbevolen berichten

lol, die van ons is verzot op het loof van witlof (de grote groene bladeren), het witlof zelf laat ie gewoon liggen :blink:

hhhuuuuuuhhh..... ikk heb nog nooit van mijn lrven groen aan mijn witlof gehad!!! ghahahhaha

maar ik zou eens beginnen met een stukje ter grootte van een postzegel en als dat goed gaat, dus de keutels mooi hard blijven, geef je morgen een stukje ter grootte van twee postzegels..

ik ga er even van uit dat een klein tot middenmaat konijn hebt... en dat is dat om mee te beginnen echt wel genoeg!

zo bouw je dat dan een beetje op!

ik heb twee dwergen samen zitten en die eten per dag samen zo'n 4 tot 5 blaadjes van een witlof..

en natuurlijk nog een heleboel ander groen en kruiden en dergelijke! ik geef een grote hondenvoerbak vol aan groen dagelijks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben hier mee begonnen met opbouwen vanaf dat een week of tien waren.....

maar als je ziet waar ik mee begonnen ben en wat ze nu krijgen!!

ik ben begonnen met van alles een plakje of schijje of blaadje.... en ze waren er zo dol op... ik heb dit rustig opgebouwd en heb nooit een zachte keutel gehad!

maar nogmaals doe het rustig aan! het ene konijn is het andere niet en de een is dan ook veel gevoeliger op de darmen dan de ander...

en daarom geef ik wel wat minder biks! maar dan ben ik niet rouwig om!

ik geef per dag een mix van:

wortelloof

peterselie

basillicum

tijm

bladselderij

wortel

andijvi of paksoi

wiltlof

komkommer

ruccola

verdeelt over twee porties.. een in begin van de middag en een s avonds

en af en toe doe k er wat munt doorheen of een paar zonnepitjes.

soms krijgen ze ook tomaat of paprika... maar das maar af en toe....

maar er wordt hier per dag een behoorlijke portie groen gegeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja echt, gewoon eens een paar stelen witlof in de grond steken (bloempot of zo) en dan groeien er grote groene bladeren op die ware konijnenlekkernij zijn :)

Bo eet twee maal per dag een hele hoop groen ... Ik liet me vertellen dat ze van groen niet dik worden dus kan ie er maar deugd van hebben :) Ik geef wel niet teveel wortel wegens suiker ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

de lijst van noa haar groenten bestaat dagelijks uit 2 grote proties van:

ruccola

andijvie

witlof

bospeen loof

dan natuurlijk een klein stukje bospeen

heel klein stukje peterselie

krulsla

romeinse sla

al mijn andere konijnen krijgen ook wel groen, maar lang niet zo veel, maar ja noa is herstellende en heeft deze groenten allen nodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn "basisgroenten" zijn andijvie witlof, wortelloof en een stukje wortel. Dat is het hele jaar te krijgen en vinden ze heerlijk. Ze krijgen per konijn per voerbeurt 2 bladen andijvie, 2 blaadjes witlof, een schijfje of stukje wortel, een handje wortelloof.

Verder krijgen ze als afwisseling van mij steeds wat anders erbij. De ene keer wat meer dan de andere keer. Vooral verse kruiden zijn ze gek op!

Als ik op vakantie ga en iemand anders zorgt voor mijn nijnen, houd ik het bij de basisdingen. Dat is veilig en vertrouwd en het blijft allemaal lang goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze best veel andijvie,wortel,peterselie en Wortelloof. (wortel en wortelloof en andijvie krijg ik gewoon van iemand van tuin ongespoten. En peterselie koop ik zelf gewoon een plantje van. :)

Maar ik wil ook beginnen met ze witlof en Selderij te geven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .