Ga naar inhoud

spelletjes om met je konijn te doen


sharon(L)rabbits

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!


 


Ik heb 2 konijntjes, Maddy en Freddy, die lekker de hele dag los mogen lopen.


In m'n kamer ligt genoeg speelgoed (tunnels, voederballetjes enz) en ze klimmen lekker op de bank/bed enzovoorts.


Nu is dat natuurlijk hartstikke leuk om te zien en ze vermaken zich prima, maar ik vroeg mijn af: zijn er ook spelletjes die je samen met je konijn kunt doen? Ik train soms met ze en ze kunnen al erg veel! Echt tof hoe snel ze dat hebben geleerd! 


Iemand nog andere ideeën wat leuk is om te doen met je konijn en waar je een band mee kunt opbouwen met je konijn?


Ik heb het gevoel dat ze meer op elkaar gesteld zijn (logisch natuurlijk ook) en dat ze echt alleen naar me toe komen voor eten, maar niet echt voor een aai of om bij me te komen liggen.


Hoop dat jullie ideeën hebben!:)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen verklaren mij gek als ik vertel welke spelletjes wij doen haha! Ik heb Archimedes leren bowlen (gewoon een balletje vooruit duwen dus) en vaak spelen we 's morgens dan een spelletje. Hij duwt het balletje, dan ik, dan weer hij... en de punten schrijf ik op. Dat idee kwam voort uit een hele saaie dag, maar ik ben het blijven doen. Hij is er wel beter in dan ik, hij staat 2 punten voor momenteel. Soms doet zelfs de kat mee!  :lol:  Ik heb ook ooit geprobeerd om hem te leren voetballen (naar elkaar rollen of in een goal duwen), maar dat was een beetje moeilijk dus daar ben ik mee gestopt. Dan heb ik ook nog een denkspelletje, dat deden we in het begin samen, maar ondertussen is hij er zo goed in dat hij het alleen doet. Eigenlijk had hij dat héél snel door. En tenslotte heb ik zo'n houten puzzel waar je zo stukjes kan uithalen en insteken als je weet wat ik bedoel? Dat doen we ook af en toe. Ik probeer hem dan te leren welk puzzelstukje welk dier is (het is een dierenpuzzel), hij snapt er nog altijd niets van maar hij lijkt het leuk te vinden dus maakt me ook niet uit.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .