Ga naar inhoud

Onzindelijk en zit in plas


Waku

Aanbevolen berichten

Onze konijntjes (ca 1 jaar oud) zijn een paar maanden geleden behandeld tegen coccidiose en nu helemaal genezen (keutels zijn deze week onderzocht en geen coccidiose gevonden)


 


Vorige week had onze voedster echter opeens weer af en toe last van diarree. Vrijdag was dit opeens erger en vond ik geen gewone keutels van haar, dus zijn we naar de dierenarts gegaan. Alles zag er goed uit. Keutels zijn naar lab gegaan voor onderzoek, hebben begin vd week uitslag gekregen: niks gevonden. Ze gingen nu nog verder kijken naar evt bacterieën, maar hier heb ik nog geen uitslag van.


Vrijdag hebben we ook antibiotica gekregen (bactrim), dat heeft ze nu een week gekregen en behandeling is nu 'klaar'. Vrijdag heeft ze ook een injectie gekregen voor haar darmen, iemand een idee wat dit was? Heb het namelijk niet gevraagd  :$ . Haar keutels zijn sinds zaterdag (dus dag na DA) weer helemaal normaal.


 


Nu plast ze sinds paar dagen echter regelmatig naast de bak, ong 1 of 2 keer per dag. Dat gebeurde vroeger ook wel eens, maar het rare is dat ze er nu zelf in blijft zitten en daardoor helemaal vieze poten krijgt.. Dit lijkt me een beetje raar. Het blijft ook heel lang vies, heb niet echt het idee dat ze het probeert schoon te maken. Heb nu krantjes gelegd zodat die beetje absorberen als ze erop zit. 


 


Zou ze EC kunnen hebben? Of is dat wat overdreven om aan te denken? Geen andere symptomen te zien. Ben gewoon beetje bang omdat ze altijd beetje sukkelt met vage klachten. 


 


Ze heeft ook sinds twee weken 'de lente in de bol', en jaagt meerdere keren per dag achter haar vriendje aan en probeert op hem te rijden. Kan het plassen daar ook mee te maken hebben? 


 


We willen haar graag laten steriliseren, maar wil wel zeker zijn dat ze helemaal gezond is..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .