Ga naar inhoud

Raar gedrag in de ochtend


Fransien Dekker

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,


 


Zusjes Roxy en Rosa zijn een tijdje geleden geholpen omdat ze vochten. Na wat ups en downs zitten ze weer gezellig samen en het gaat heel goed. Er valt me wel iets op. 's morgens kom ik altijd naar buiten om ze eten te geven, sinds een week gaat Rosa dan zodra ze me hoort in de kont van Roxy happen (niet echt bijten, meer vastpakken en achter haar aan 'hangen'). Roxy loopt weg en Rosa blijft erachter aan hangen. Pas als ik ze eten geef stopt ze ermee.


 


Waarom doet ze dit en kan ik iets doen om ervoor te zorgen dat ze er mee stopt? Roxy accepteert het gelukkig maar vind het wel vervelend voor haar dat haar zusje haar zo lastig valt.


 



Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit komt gewoon doordat ze weten dat je eten komt brengen. Bijna al mijn koppels vertonen soortgelijk gedrag als ik met eten naar buiten kom. Waarom ze dit doen, een wetenschappelijk antwoord heb ik niet, maar ik ging er altijd vanuit dat ze gewoon onrustig worden en elkaar dan in de weg zitten, omdat ze als eerste bij het voer willen zijn.

Als er verder niets anders gebeurt dan wat je hierboven beschrijft, zou ik me geen zorgen maken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor dat is best normaal gedrag. Zie het hier bij degene die de baas is dat die de andere(n) opjaagt, want die hebben niks te zoeken bij het eten. De baas mag eerst eten. Bij mijn twee rammen gebeurt het maar heel af en toe, die zijn heel rustig samen en de ene ram wacht gewoon geduldig een paar meter verderop totdat de baas zit te eten en dan komt hij er zelf ook bij.

Af en toe heeft degene die moet wachten een bui dat hij zich niet in kan houden en dan jaagt de ander, die de baas is, hem eerst een paar rondjes door de ren heen en dan weet ie het wel weer voor de komende weken dat hij zich moet gedragen.

Een ander koppel wat ik heb daarbij is het vrouwtje zo druk en het mannetje wil ook met de neus vooraan staan dat ze uit dolheid hem uit de weg wil hebben. Laatst beet ze hem ook in zijn kont maar ik zag dat ze er zelf van schrok en hem gelijk ging wassen, echt te schattig :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer ze ook zo snel mogelijk en heb er gelukkig niet zo'n last van. Er is maar een vrouwtje die dat doet, maar zij doet het eigenlijk constant als 'de baas' binnenkomt, omdat zij alle aandacht wilt opeisen. Mijn oplossing is geweest om haar te trainen en dus te leren dat als ze zich goed gedraagt (rustig zitten wachten op het voer) zij als eerste met aandacht beloond wordt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .