Ga naar inhoud

Konijn collega EC ?


Natasja_Verkijk

Aanbevolen berichten

Hoi !
Ik kreeg net te horen dat het konijntje van de collega van mn vriend ziek is.

Dus ik vroeg uiteraard door, wat heeft hij dan?

'Nou hij houdt zn kopje steeds scheef en eet slecht.'

Ze zijn er al mee naar de DA geweest en die heeft naar wat ik gehoord heb (via via is dit allemaal bij me terecht gekomen hoor) enkel AB voorgeschreven.

Dus ik heb al wat info van de BB site afgehaald en zal straks wat dierenartsen in de buurt die aardig wat van konijnen afweten opschrijven, aangezien ze morgen samen moeten werken kan mn vriend dit dan allemaal doorgeven.

Nou heb ik veel gehoord dat Panacur en metacam vaak gegeven wordt?

Ik ben zo bang dat ze m laten inslapen omdat t teveel moeite gaat kosten. Ze wilden hem/haar een paar maanden geleden ook al naar de opvang brengen, maar dochter stribbelde tegen.

Ik wil m ook best opvangen dat ik de medicatie geef elke dag, ik ben toch bijna de hele week thuis, maar zit dan wel met mn vader die gek wordt van de dierentuin hier haha :P

 

Wat kan ik ze nog meer vertellen/ adviseren???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja helaas is er de kans op besmetting. Via de urine geloof ik, maar dan alleen als de parasiet ook in de blaas zit. Misschien dat andere forumleden hier meer van weten :)


 


Veel konijnen hebben de parasiet al bij zich, maar als je het niet wilt riskeren snap ik dat hoor. EC is echt een hele vervelende ziekte :(


Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt via de urine, de parasiet is in de blaas al voordat er symptomen optreden.

Een aparte ruimte is dus niet echt nodig, wel moet hij natuurlijk apart zitten van je eigen konijnen.

Een week verzorgen zal niet voldoende zijn, een kuur Panacur duurt bij EC al een maand. Dus dat is wel iets om je te realiseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .