Ga naar inhoud

Hoeveel decibel?


sophie

Aanbevolen berichten

Echt niet doen als je nog konijnen hebt zitten hoor.


Deze tonen zijn door dieren goed te horen en je konijnen kunnen niet wegrennen.


Onze buren hebben dit ook en zelfs ik en mijn broer hoorden de pieptoon als we bij ons buiten zaten (wat volgens mij wel zeker 30 meter verder was).


Was echt om gek van te worden want eens je het hoort blijf je er op letten.


Ik denk dat dit voor dieren nog veel harder te horen is en het ook heel vervelend is (vandaar dat het werkt).


 


Zoek eens op andere fora, daar staan veel tips om katten uit de tuin te houden. Is het omdat ze hun behoefte doen?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker niet doen. Je konijn hoort dit geluid zeer goed. Het staat ook op de verpakking. Ik heb zelf buiten ook zo'n kattenverjager staan, en mijn buurmeisje hoort het geluid als ze langsloopt. Zelf hoor ik het niet omdat het toch een vrij hoge toon is, maar omdat het hoorvermogen van een konijn vele malen beter is, is het geluid voor hun behoorlijk vervelend. En een kat loopt weg van het geluid, maar je konijn kan dat niet.


Overigens, mijn konijnen zitten binnen, dus die hebben geen last van het geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens met de rest, het lijkt me geen goed idee.

Als alternatief zou je op de schutting schrikdraad (je kan kant en klare setjes kopen speciaal voor katten, dan weet je ook gelijk de schok afschrikt en dus niet verwondt) kunnen plaatsen.

Of een voordeligere oplossing zijn gaaspanelen schuin tegen de schutting plaatsen, via Google kun je hiervan afbeeldingen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .