Ga naar inhoud

Poepen en plassen


PorkyKonijnNL

Aanbevolen berichten

bij mij wordt het alleen maar erger. vorig jaar en toen ze buiten stonden waren ze zindelijk. toen ik ze binnenhaalde ook maar toen het te koud was om ze weer naar buiten te sturen hebben ze alle afspraken overboord gegooid;-) eerst vooral naast de bak plassen... dus grotere bak. Nu inmiddels al overal in de ren plassen. en keutels sowieso de meeste in de bak maar veel er ook buiten. Dat vind ik niet zo erg maar dat plassen is wel vies. Het is echt overal dus kan niet echt op die plekken bakjes neerzetten ofzo. Het toilet staat in de kooi, bij het hooi en het water. ren regelmatig schoon gemaakt met azijn maar ook met alleen water.. maakt geen verschil


 


weet niet meer zo goed wat te doen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo'n ram gehad die maar overal waar hij zat alles liet lopen.


Heb heel veel met de handen in het haar gezeten maar buiten consequent alles opkuisen en in de wc gooien kan je niet zoveel doen.


Ruimte beperken kan ook helpen. Heb ik ook een tijdje gedaan en de plasjes begonnen toen precies toch de verminderen.


Hoe groter de ruimte hoe moeilijker voor hen om te weten waar ze moeten gaan.


 


Hang het hooi eens boven de wc. Vaak doen ze hun behoeftes tijdens het eten. Bij mij trekken ze ook al het hooi uit de ruif en gaan er dan op plassen en poepen (omdat ik soms ook hooi in de wc heb liggen dus die klik maken ze wel).


Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je tips. ja het is en blijft lastig. volgens mij doen ze het ook allebei. hooi hangt al in toilet, althans erboven. het lastige is dat ik overdag werk dus als ik thuis kom en het schoonmaak hangt die geur er waarschijnlijk al uren. ruimte beperken kan ook niet echt want ze hebben niet overdreven veel ruimte (kooi met toilet en ren van circa 2 m2).


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .