Ga naar inhoud

ram 5 jaar kreunt


Aileen

Aanbevolen berichten

Zojuist ging ik met de honden wandelen en toen we terug kwamen hoorden we Sjefke (ex-ram, 5 jaar) geluid maken wat op kreunen lijkt.

Ik zag de andere konijn (voedster 6,5 jaar) opeens niet meer. Dus ik gauw binnen iets lekkers gehaald en ben ik haar gaan roepen. ze kwam alsmaar niet. We keken in de hokken, geen konijn te zien.

Ze moest dus in het holletje zitten, en wij bedenken wat we moete doen, dan moeten we het hele hol kapot maken en de konijn vinden. het is ook nog pik donker in de tuin.

Later kwam Konijn gelukkig omhoog en er is niets met haar aan de hand.

Sjefke kreunt nog heel erg, en maakt van laag naar hogere toon.

Later rent hij gewoon naar de hok toe, gewoon erg levendig.

Het kreun-geluid vinden we raar. Kan dat iets betekenen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vind ik het erg vreemd dat hij zo kreunt.

Ik zou het heel goed in de gaten houden,want je zou zeggen dat kreunen betekent dat hij pijn heeft.

Alleen is zijn levendige gedrag dan niet goed te verklaren.

Succes ermee!! (en als je het echt niet vertrouwd ;naar de da.)

Groetjes Margreet:bunny4::bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niets gehoord (ben slechthorend) alleen dat ie savonds heel laat begon te kreunen en verder nog levendig was. Daarna ging hij nog aan de hooi knabbelen (toen hoorde ik ook niets meer) en wilde dus afwachten tot de volgende ochtend en dat als ie nog zou kreunen die ochtend nog naar de dierenarts gaan. In de ochtend ging het al erg slecht met hem. ergens wist ik dat hij niet meer te redden was, maar ik ging toch met hem naar de dierenarts in de hoop dat ie nog gered kan worden maar ja.

Wat die heeft gehad weten we niet omdat het al te laat was.

vind het heel erg jammer, hij was een heel lief en sociale konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje, wat naar zeg ... hoe is het nu met je andere konijn ?? gedraagt ze zich wel normaal ??

Veel sterkte ermee ...

Naar omstandigheden gaat het goed met Konijn.

Ze is wel een stuk rustiger nu ze alleen is en ook een beetje eenzaam denk ik.

Ze heeft een hok met 2 verdiepingen en erachter een afgezette tuintje van 2,5 bij 2,5 meter, maar ik liet haar en sjefke elke dag los en mochten ze door de hele tuin rond huppelen. Ze renden altijd veel heen en weer maar nu Konijn alleen is rent ze ook niet meer veel.

Ze huppelt dan naar buiten en gaat midden in de tuin klein zitten en dat is het.

Vandaar dat we een maatje voor haar zoeken vanaf 4 jaar (we willen geen jongere konijnen meer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Sterkte met het verlies van je konijn Sjefke kan lekker spelen op de regenboogbrug En hij is niet dood want hij is niet uit je hart Ik weet hoe moeilijk het is om een huisdier te verliezen Maar waarom kreunde Sjefke zo?

Dank je wel voor je berichtje. Ondanks dat ik een nieuwe konijn heb, mis ik de aanwezigheid van sjefke nog steeds. Hij wordt niet vergeten :)

Zoals ik in deze topic al zei dat ik niet weet waarom Sjefke kreunde. Hij overleed bij de dierenarts en omdat hij toch al overleden is en door een sectie uit te voeren of wat anders krijg ik hem daarmee niet terug.

Als het mogelijk was dat het om iets besmettelijks ofzo ging, dan had ik dat uiteraard gedaan ivm mijn andere konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .