Ga naar inhoud

Konijn met gas


fancii

Aanbevolen berichten

Ko zat vanmorgen ineens met gas, ik natuurlijk onmiddelijk naar de dierenarts.


Die heeft vocht aangebracht onder de huid, en cisaral, metocloral en meloxicam gegeven.


Ik heb de opdracht gekregen deze 2 keer per dag te blijven geven.


Ondertussen ben ik begonnen met dwangvoeren, en heb ik hem lekker ingestopt in een dekentje, maar daar blijft hij uit klimmen.


Verder liggen er verschillende groentes, brokjes en zelfs wat appel bij, maar daar doet hij verder niks mee.


 


Hebben jullie nog tips wat ik zou kunnen doen behalve verder afwachten?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat Ko er lekker warm bij zit, uit de tocht etc. Is zijn temperatuur opgemeten? 


Hou Ko maar extra in de gaten en kijk het even aan, je hebt al goed gehandeld door met hem naar de dierenarts te gaan. Hou vooral even in de gaten of hij weer gaat eten en keutelen. 


Als mijn ram weer een gas had zorgde ik ook gewoon voor rust om hem heen, liet ik hem maar gewoon even lekker en ging tussendoor steeds even kijken. 


Beterschap!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat vandaag nog steeds goed, hij heeft bijna al zijn brokjes opgegeten, en op wortel en dergelijke komt hij weer net zo hard afrennen als eerst.


Wat ik me wel nog afvroeg, bij de dierenarts is dus 0,25 liter vocht onder de huid aangebracht,


en daarvan hangt nu nog een blub onder aan zijn buik. Heeft iemand hier ervaring mee?


Ik ga er tot nu toe vanuit dat dit nog wel gewoon opgenomen zal worden, maar ik weet niet hoelang ik kan verwachten dat dat duurt?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het goed gaat met Ko.

250 ml is best wel een aardige hoeveel vocht. Het lichaam heeft even de tijd nodig om dit op te nemen. Ik heb zelf een konijn onderhuids vocht moeten injecteren, maar dat was dan drie keer per dag 30 ml. Dit werd vrij snel door het lichaam opgenomen.

Bij twijfel zou ik gewoon even de dierenarts bellen en vragen of dit wel goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .