Ga naar inhoud

Rui - vraagje!


simonella

Aanbevolen berichten

Hallo mede BB' ers ,


 


Mijn twee konijnen zitten samen in een groot buitenhok met ren. Een gecastreerde voedster en een gecastreerde ram.


 


Mijn voedster heeft kort tot halflang haar , dit door haar ouders (Rex X teddy dwerg)


Haar vacht zit op sommige plekken heel los , haar ondervacht eigenlijk , ik hoef maar te aaien of heel zachtjes zonder kracht aan het haar te trekken en ik heb zo een hele pluk in mijn hand. Nu heb ik 1 kant van haar dus geplukt , de andere kant doe ik morgen.


Maar nu is het zo dat ze bij haar vlank (door mijn gepluk) een klein kaal plekje heeft , ongeveer ter grote van een pink denk ik. wss wel wat kleiner. Er groeit al wel nieuw haar en dit is nog kort.


 


Is het nu heel erg dat ze daar even geen haar heeft? De rest wat ik geplukt heb is gewoon goed...


 


Mijn andere konijn verhaart ook maar niet zo erg , hij is kortharig.


 


Groetjes


Simone


 


Als je verder nog vragen o.i.d heb stel ze alsjeblieft!


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn de verhalen over zonnebrand en zo, maar als het zo warm is maakt het niet echt heel erg uit dat ze tijdelijk op een klein plekje een paar haartjes missen. Zolang ze maar droog zit en de schaduw op kan zoeken, en je eventjes aan het einde van een zonnige dag kijkt of het niet verbrand is; tot de haartjes helemaal terug zijn zou er weinig aan de hand mogen zijn. 


 


Beter een beetje kalend dan een verstopping, toch? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey , ja dat vond ik ook en ze wassen en likken elkaar constant dus ik was al helemaal bang voor een haarbal..


En ja ze hebben schaduw we hebben de parasol uit en het zonnescherm ook. Ik zal vanavond even checken hoe het eruit ziet , maar ze liggen heel weinig in de zon (bijna nooit eigenlijk) dus daar maak ik me niet heel erg zorgen over dat het verbrand raakt.


 


Xox


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen, haar groeit echt enorm snel weer aan, over een paar dagen zie je het alweer zitten. Onze Franse hangoor heeft ook enorm veel moeite met de rui, bij hem zie je ook de plukken zitten. Ik kam hem af en toe even uit, echt bizar wat er dan aan haar uit komt :oops:


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n kam :

http://shibalog.azurewebsites.net/wp-content/uploads/2013/10/kam.jpg (in een link omdat de foto beetje groot is)

Ik strijk met 1 hand de vacht omhoog en kam het dan op die scheiding naar beneden, dan haal ik heel veel losse ondervacht weg.

Echt ideaal, Jip vind het ook helemaal niet vervelend, plukken vind hij dan weer verschrikkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .