Ga naar inhoud

Hoe doen jullie dat?


Mary

Aanbevolen berichten

Hallo,

de kooi van mijn konijn heb ik boven staan en daar staat ook z'n wc-bakje in.Wil hm proberen zindelijk te maken.

Maar ik heb mijn konijn regelmatig bij me beneden, maar hij plast en poept dan op de bank. Hoe doen jullie dat? als je begrijpt wat ik bedoel.

bvd

Groetjes Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm ik heb het ook gehad met flamingo heel erg maar die komt gewoon niet meer op de bank of ik leg er een handoek onder maar die leeft ook buiten

bumper daar in tegen die is in zijn kooi 100 % zindelijk en op de bank ook en daar heb ik niks aan gedaan , behalve alle keutels die hij deed in zijn wctje gedaan

echter zit hij neit op zaagsel of stro maar op een kleedje die ik elke week verwissel

verder loopt hij ook de gehele dag los en zit hij alleen als ik weg ben of ga slapen in zijn kooi

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn is nu 12 weken oud, en snapt nog niks van zijn wc-tje. hij vind het een mooie slaapplaats en in stuk in zijn hok waar hij moet slapen doet hij nu zijn behoefte. als hij door de woonkamer loopt plast en poept hij overal (ik heb vloerbedekking,alles is dus lekker zacht) behalve in zijn wc-tje. ik hoop dat hij het binnenkort snapt. ik ben hem nu met snoepjes om aan het kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een extra toiletje beneden inderdaad kan helpen, of de gehele kooi mee naar beneden (weet niet of dat heel onhandig is). Vaak doen konijnen het ook goed op een kattenbak, zo'n overdekte geeft toch een beetje beschutting. Zo doen mijn konijnen het in hun ren nog in hun reismandje bij wijze van 'toilet'. Als hij eenmaal gewend is aan de bank (doet hij het netjes in de hoek?) dan is afleren heel moeilijk. Aanleren is altijd makkelijker dan afleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mijn nijntjes doen wel alle plasje en sommige keutels mooi op de wc maar de keutels liggen meestal zowat overal.

Misschien kan een extra toiletje wel helpen, en soms kan het ook helpen dat je al hun verdwaalde plasjes en keuteltjes mooi in hun wc gooit zodat ze snappen dat ze hun behoeftes daar moeten doen.

grtz Jolien en haar nijntjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .