Ga naar inhoud

afgevallen :(


piccaso123

Aanbevolen berichten

heey,

ik heb al heel lang problemen met 1 van mijn konijntjes. Eerst met haar gewicht toen met haar pootje toen weer gewicht en nu weer gewicht... ze is in 9weken 350 gram afgevallen :( ze kreeg altijd apart eten, momenteel niet meer omdat het beter ging. Weten jullie iets wat haar weer op mooi gewicht kan brengen? (ze is nu 1,46 kilo en hoort rond 1,55 te zitten) ik ga haar nu natuurlijk weer apart eten geven. De oorzaak is: de andere nijnen eten alles in 1 x op zij doet rustig aan.

natuurlijk zijn er gevallen die echt omdergewicht hebben. Pluisje heeft dit gewoon al zolang en wik er eigenlijk wel een beetje achter komen hoe ik het nu dan moet aanpakken...

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mijn vermoeide hersentjes daarop loslaat scheelt dat 40 gram met haar streefgewicht? Niet heel erg zou je dan denken... 


 


Maar erwtenvlokken werken schijnbaar heel goed, en inderdaad apart haar brokjes geven denk ik dan. Datzelfde probleem heb ik met Makoto en Meiyo. Hij schrokt alles naar binnen wat op zijn pad komt, zij verspreid het liever wat meer. 


 


Succes in ieder geval... 


Link naar reactie
Delen op andere sites

ho sorry.. wat ben ik toch ook weer slim bezig, als ik het zo bekijk is het allemaal niet zo ernstig! ja klopt ze doet lekker rustig aan. Wat me ook opvalt ze leeft eigenlijk alleen maar op hooi (hooi is natuurlijk het belangerijkst en ook blij dat ze het goed eet!,)... maar zij is juist een konijn die wel wat extras kan gebruiken. ik heb haar nu in de ren opgesloten en haar daar hooi, brokjes en water gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mijn konijnen waren ook te dik, eentje is van 5 naar 4 kilo gegaan na dieet. En wat ik verkeerd deed, is teveel biks, soms rozijnen/zonnebloempitten. Misschien is het een idee om wat tussen de hooi te verstoppen? Of misschien dat ze gedroogde groente/fruit lekker vindt? Erwtenvlokken is ook een goeie en ik denk banaan ook wel. Maar ja, ze moet ook hooi blijven eten he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .