Ga naar inhoud

Plassen


hazehartje

Aanbevolen berichten

Hallo BB'ers,


 


Ik heb een koppeltje(gecastreerde ram + voedster) in een ren zitten. Eerst deden ze hun behoeften enorm op het gras(in de winter, toen het hok vol lag met stro) toen ik de hokken zomerklaar maakte deden ze het weer gewoon in het hok(waar ik ook makkelijker schoon kan maken). Maar nu doen ze het toch weer op het gras en ze willen het niet afleren. De mest verplaatsen, ze tijdelijk opsluiten zodat ze wel een andere WC moesten kiezen, het hielp allemaal niet. Het maakt me niet zo zeer uit dat ze erop poepen, dat kan ik weghalen maar die urine maakt al het gras dood. Hoe kan ik ze weer aanleren toch het hok te gebruiken.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens gelezen dat het kan helpen om op hun voorkeursplek (daar op het gras nu dus) een toiletje neer te zetten en die dan iedere dag een paar centimeter te verplaatsen richting de plek waar je ze hebben wilt. Misschien is dat een idee om te proberen? Ik geef geen garanties :P


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat is wel een goeie ja... de mijne doen het 'in hun hok' maar in de zin dat de toiletbak op de begane grond staat en ze de verdieping erboven slapen. Zo staat de bak droog tenminste. Hun slaapplek bevuilen ze hier inderdaad niet.


 


Als je maar één slaapplek hebt en verder een open ren dan is het misschien handig ergens iets te overdekken zodat je daar de bak droog kan laten staan... anders heb je een keutelbadje na een flinke regenbui :D


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat heb ik ook, maar goed dan poepen of plassen ze maar een keer op het gras. Zo snel staat er niet zoveel water in en als dat een keer wel gebeurt dan verschoon ik gewoon wat eerder op de dag.

Maar zat nu ook te denken om een vervoersbak gewoon te gebruiken als toilet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens gelezen dat het kan helpen om op hun voorkeursplek (daar op het gras nu dus) een toiletje neer te zetten en die dan iedere dag een paar centimeter te verplaatsen richting de plek waar je ze hebben wilt. Misschien is dat een idee om te proberen? Ik geef geen garanties :P

Heb ik al geprobeerd, maar dan gaan ze gewoon ernaast beginnen. ©

 

Ja dat heb ik ook, maar goed dan poepen of plassen ze maar een keer op het gras. Zo snel staat er niet zoveel water in en als dat een keer wel gebeurt dan verschoon ik gewoon wat eerder op de dag.

Maar zat nu ook te denken om een vervoersbak gewoon te gebruiken als toilet.

Ja, maar wij moeten misschien verhuizen, en dan wil ik niet dat het gras overal dode plekken heeft.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een goedje waarmee je de gele plekken, ontstaan door urine, kunt bestrooien en daar schijnt het van weg te gaan. Ik ben de naam vergeten maar het was iets met rocks. Volgens mij bij zooplus verkrijgbaar. Ik denk niet dat je ze zo zindelijk krijgt, een kat zou ook altijd gras of aarde verkiezen boven de kattenbak, al zet je tien kattenbakken op het gras. Moeder aarde plast lekkerder, dat is het. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Succes iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een goedje waarmee je de gele plekken, ontstaan door urine, kunt bestrooien en daar schijnt het van weg te gaan. Ik ben de naam vergeten maar het was iets met rocks. Volgens mij bij zooplus verkrijgbaar. Ik denk niet dat je ze zo zindelijk krijgt, een kat zou ook altijd gras of aarde verkiezen boven de kattenbak, al zet je tien kattenbakken op het gras. Moeder aarde plast lekkerder, dat is het. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Succes iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik al geprobeerd, maar dan gaan ze gewoon ernaast beginnen. ©

Ja, maar wij moeten misschien verhuizen, en dan wil ik niet dat het gras overal dode plekken heeft.

Haha dat is wel ernstig dat ze ernaast beginnen. Gek, ik heb helemaal geen gele plekken in het gras van het plassen en ze doen het echt wel soms.

Wel keutelen ze ook op hoopjes in het gras en dan krijgt het gras daar geen licht meer, maar ik heb een stofzuiger waar je water en as en zo mee op kan zuigen dus ik stofzuig de ren daar ook mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .