Ga naar inhoud

Blijft binnen plassen..


Mjpclaassen

Aanbevolen berichten

Ik heb dringend tips nodig..

Wij hebben een nhd, Louis, mannetje, net een half jaar oud en 3 maanden geleden gecastreerd.

We hebben hem late, castreren omdat hij regelmatig binnen plast. We hadden gehoopt dat dit na de castratie wel voorbij zou gaan maar dat is niet bepaald het geval.

Hij kiest altijd voor dezelfde plek in de kamer, (voor de deur richting de hal!!!), als we hem eruit jagen weet hij wel dat hij fout zit en rent hij weg, letten we 2 tellen niet op is het raak en zit hij in die hoek te plassen.

Hoe kan ik hem dit afleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij altijd hetzelfde plekje kiest is het best makkelijk op te lossen, zet er een wc'tje neer of zorg ervoor dat hij daar niet meer kan komen.

Het is namelijk best lastig om een konijn echt iets af te leren. Je zou hem eventueel wel kunnen aanleren om ergens anders te plassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen worden in hun pubertijd (5/6 maanden) vaak (dus niet altijd) weer wat 'onzindelijk'. Het is vaak een fase die overgaat, gewoon voor die maand of twee maanden daar een toiletbakje neerzetten, en vooral de plek goed schoonmaken met azijn zodat het er niet meer naar ruikt. Makoto deed dat op het kleed, ik verschuif de bak wel eens wat naar links of rechts, dus hij kan ernaast gaan zitten als hij wilt, maar hij kiest toch echt om met zijn bips op het schaafsel te gaan. 


 


Daarnaast doet Meiyo dat bij de voordeur, maar er lopen veel katten rond en zij zegt gewoon "donder op. Dit is mijn stukje en ik ben niet bang van jou!". Lekkere dominante doos dat. Maar ook daar, plasbakje en alles is opgelost (voor nu). 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Louis is 1,5 maand zindelijk geweest maar dat plassen is begonnen vanaf 3 maanden.. Heb een hoop opgezocht op internet om dan tot de conclusie te komen dat hij misschien wat vroeg aan het puberen was, daarom hebben we m laten castreren maar het is er dus niet veel beter op geworden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .