Ga naar inhoud

Moeilijk ademen warm weer?


BelleMick

Aanbevolen berichten

Hallo,

1 van mijn konijnen maakt nu een zwaar hijgend/knorrend geluid als ze bezig is, aan het eten of drinken is of rechtop staat. Ik ga zo naar de dierenarts om te kijken of het niet alleen door de warmte kan komen, maar heeft iemand hier ervaring mee? Ze zitten binnen, zonnescherm staat zo veel mogelijk uitgeklapt, ze krijgen continu icepods in het hok ( daar liggen ze het meest) en een aantal keer per dag vers, fris water.

Eerder knorde ze wel, maar dat was altijd uit enthousiasme, dit is duidelijk wat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, bedankt voor de reacties. DA vermoedde beginnende keelontsteking, ik kon wel beginnen met antibiotica, maar dat leek me nog niet zo verstandig met dit warme weer. Als ze daardoor al wat minder fit zijn.. Even aankijken dus, net als bij ons mensen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige dat ik dat geluid van ken was een konijn met overgewicht dat steeds moeilijker adem kon halen. Als ze zich in moest spannen, of het inderdaad warm was dan piepte en knorde ze bij de vleet. Helaas niet mijn konijn... En Maximus maakte dat geluid wel eens als hij zich verslikt had. In een andere situatie ken ik het niet... 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, bedankt voor de reacties. DA vermoedde beginnende keelontsteking, ik kon wel beginnen met antibiotica, maar dat leek me nog niet zo verstandig met dit warme weer. Als ze daardoor al wat minder fit zijn.. Even aankijken dus, net als bij ons mensen :)

Ik snap je redenatie niet zo goed ik zou juist wel de AB gaan geven een beginnende keelontsteking is beter te behandelen dan een complete keelontsteking lijkt me, en een keel ontsteking kan ook overslaan naar de longen, en warm weer kan zover ik weet ontstekingen versnellen/verergeren, maar misschien begrijp ik je verkeerd of zo...In iedergeval sterkte met je nijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

om het zeker te weten, zou ze onder narcose moeten (DA kon het niet goed zien). En ik weet dat ook antibiotica best zwaar kan zijn voor ze, vooral met dit warme weer de afgelopen tijd, kan het misschien wat teveel worden. Ze is nog vrij jong. Maar inmiddels gaat het al een stuk beter, en laat ze het alleen nog horen als ze haar blindedarmkeuteltjes aan het pakken is. Ik was ook al begonnen met afgekoelde tijmthee te geven, en ik heb de indruk dat dat ook wel aardig goed werkt. Ze vindt het in elk geval lekker :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .