Ga naar inhoud

Konijn verdrietig vakantie


Bunnybest

Aanbevolen berichten

Hoi!!

Mijn konijn is nog steeds alleen.. helaas. Ik probeer echt zo snel mogelijk een vriendinnetje te vinden maar er komt telkens iets tussen.
Genoeg daarover. 
Ik dacht, konijnen kunnen alleen gehecht zijn aan een ander konijn. Maar toen ik vorig jaar 3 weken op vakantie was en mijn zussen op hem pasten, werd hij helemaal depri. Hij was sowieso heel erg sloom de hele tijd en hij had allemaal kale plekken.. soms at hij niet.
Toen ik terugkwam was hij echt een stuk vrolijker volgens mijn zussen. En toevallig was de kale plek op zijn rug gevormd tot een hartje ;) 
Dit jaar ga ik weer 3 weken weg, maar deze keer moet hij naar mijn opa en oma, ook nog een andere omgeving!! Ik ben bang dat het misgaat. Of maak ik me teveel zorgen?
xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is je konijn al gecastreerd? Als hij daarvoor gekoppeld kan worden aan een vriendinnetje kan dat al schelen qua eenzaamheid natuurlijk want dan is hij niet alleen. Als je veel tijd met hem doorbrengt kan hij dit wellicht missen als je er niet bent en er alleen 2x per dag eten in zijn verblijf wordt gelegd. Een vriendje is een prima oplossing lijkt me.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je zo bang bent dat het misgaat, waarom zorg je er dan niet met alle macht voor dat ie een partner krijgt? Want dat is, ondanks dat we het daar blijkbaar niet over mogen hebben, in mijn opzicht de enige oplossing. Dan zal ie niet meer zo afhankelijk zijn van menselijke aandacht en niet direct gedeprimeerd raken, wanneer die aandacht even weg valt. Je kan m hooguit meer speelgoed mee geven en zorgen dattie veel ruimte heeft en toch zoveel mogelijk aandacht van je grootouders vragen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar dus ook mijn vraag waar iets tussen gekomen was. Als hij wel gecastreerd is maar er is iets tussen het koppelen gekomen dan lijkt me dit de ideale gelegenheid om hem bij een opvang op koppelvakantie te sturen!

Wanneer ga je eigenlijk op vakantie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je hem zou laten castreren kun je hem als jij met vakantie gaat bij een opvang brengen waar zij hem voor je kunnen koppelen. Als je dan terug komt heeft je konijn waarschijnlijk een vriendje en is het opgelost toch :)


Wel even op tijd contact opnemen want sommige opvangen zitten al vol tijdens de piek in de zomer. Maar wie weet willen ze je wel helpen als je konijn gelijk gekoppeld kan worden. Proberen waard.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een stappenplan, als je het geheel niet meer overziet.


 


Begin met stap 1


Zorg dat hij de vakantie goed dooorkomt. Maak een briefje voor je opa en oma wat wel/niet mag.


Laat hem precies hetzelfde eten wat hij bij jou eet.


Verhuizing kan stress opleveren en dus problemen met de spijsvertering, dus goede tip:


Geen goede keutel/plakpoep, laat je opa en oma hem alleen hooi te eten geven totdat hij weer goede ontlasting heeft.


Houdt contact met ze tijdens de vakantie.


 


Stap 2


Vraag aan je ouders of ze bij willen dragen aan de castratie.


Kortom: regel de financieëring.


Lees je ondertussen in over de castratie.


Lees je in over de kale plek, misschien even naar de dierenarts bellen?


 


En ga zo verder naar stap 3, je kan zelf invullen wat daar zou moeten gebeuren.


 


Succes en veel plezier met het konijn!


 


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .