Ga naar inhoud

Gecastreerd konijn blijft plassen op de zetel


Stefanie Nuyts

Aanbevolen berichten

Mijn konijntjes plassen ook graag op zachte dingen: kussens, matten, dekentjes, mandje...


Wat je kan doen is proberen je konijn gedurende een hele tijd uit de zetel te houden.


Door bijvoorbeeld een ren rond je zetel te plaatsen, na een bepaalde tijd vergeten ze de zetel...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiezo zorgen dat hij er voorlopig niet op kan, misschien dat hij na een paar weken dit gedrag vergeet.

Al is het lastig de geur uit zacht materiaal te krijgen denk ik, weet niet van wat voor materiaal je zetel is?

De hormonen van je konijn zijn niet meteen verdwenen na castratie, dit kan wel twee maanden duren. Hopelijk wordt het sproeien minder of verdwijnt het maar castratie geeft geen garantie dat hij het nooit meer zal doen. Wel is hij onvruchtbaar twee weken na castratie waarna ze gekoppeld kunnen worden aan een voedster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je konijntje gecastreerd hebt zal hij waarschijnlijk niet meer sproeien (in het rond plassen), maar wat ik uit jouw verhaal opmaak is dat hij niet in de zetel sproeit, maar er gewoon in plast. Castratie zorgt er natuurlijk niet voor dat je konijntje niet meer zal plassen... Als hij intussen de gewoonte heeft gekregen in de zetel te plassen (vaak vinden ze dat leuk, in een hoekje wat absorbeert en zacht is), zal hij dat blijven doen als hij de kans krijgt. Je kan dus best hem een hele tijd uit de zetel houden en goed poetsen zodat het niet meer naar urine ruikt. Hopelijk vergeet hij uiteindelijk dat hij graag in de zetel plaste en stopt hij ermee, maar er is geen garantie...


Link naar reactie
Delen op andere sites

een goede manier om de geur er uit te krijgen is om biotex (poederspul in groen pak in de supermarkt) eroverheen te wrijven. Eventueel eerst de plek een beetje nat maken. Lekker inwrijven (achterkant van een lepel is makkelijk), tijdje laten zitten en dan met de stofzuiger eraf zuigen.


 


En dan inderdaad tijd uit de stoel houden zodat hij het hopelijk vergeet.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .