Ga naar inhoud

Konijnen niet meer zindelijk sinds nieuw hok


Mopske

Aanbevolen berichten

Verder heb ik buiten mijn groot probleem (zie ander topic) ook nog een kleiner probleempje. Sinds mijn konijnen verhuisd zijn naar hun nieuwe hok zijn ze niet echt meer zindelijk. Vroeger deden ze dat altijd op een plaats. In hun kattenbak en waar er hout of henepvezel lag.


 


In het nieuwe hok doen ze het echter overal. Van de Vlaam kan ik dat nog enigzins begrijpen aangezien de andere twee hem niet op het benedenverdiep laten. Maar van de andere twee snap ik het echt niet. 


 


Nu doen ze het echt overal. Zelfs naast hun voerbak. Dus bij deze heeft iemand tips?


 


Alvast bedankt


Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je bodembedekking in het hok? En wat doe je op dit moment als ze naast hun toilet hun behoefte doen?

Ik heb bodembedekking in het nachtverblijf. Voor de rest niet hoewel een van de FH voedsters het leuk vindt dit uit te graven waardoor het hele eerste verdiep soms vol ligt. Momenteel probeer ik elke dag de meeste keutels en natte plekken weg te keren. Dat doe ik anders ook maar nu is echt alles vies.

 

Voor de Vlaam die niet naar beneden mag heb ik op de 3 plekken waar ze nu haar behoefte doet houtvezel gelegd (ik zag geen andere optie). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

qua temperatuur is bodembedekking nu niet nodig. Je zou kunnen proberen het even zonder bodembedekking te doen en alleen in de wc's iets te leggen. Alles wat daarbuiten ligt met een schepje/doekje in het toiletje leggen, zodat ze dat gaan associeren met hun plas/poepplek. Aangezien konijnen graag eten en keutelen tegelijk, kan je ook een hooiruifje bij het toiletje hangen, dan gaat het in één moeite door ;)


 


Ik weet het hele verhaal niet, je geeft aan dat er ergens een topic loopt over hun verblijf? Want het klinkt alsof je flink grote beesten hebt en ik neem aan dat ze meer ruimte hebben dan 'een hok', toch?


Link naar reactie
Delen op andere sites

qua temperatuur is bodembedekking nu niet nodig. Je zou kunnen proberen het even zonder bodembedekking te doen en alleen in de wc's iets te leggen. Alles wat daarbuiten ligt met een schepje/doekje in het toiletje leggen, zodat ze dat gaan associeren met hun plas/poepplek. Aangezien konijnen graag eten en keutelen tegelijk, kan je ook een hooiruifje bij het toiletje hangen, dan gaat het in één moeite door ;)

 

Ik weet het hele verhaal niet, je geeft aan dat er ergens een topic loopt over hun verblijf? Want het klinkt alsof je flink grote beesten hebt en ik neem aan dat ze meer ruimte hebben dan 'een hok', toch?

Dankje, dat ga ik zeker proberen. En in mijn andere topic gaat het over mijn Franse hangoordame die mijn Vlaamse reusdame aanvalt sinds ze in hun nieuwe verblijf zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een handje hooi in een schoon deel van de bak leggen? Zo moedig je het konijn aan om op de bak te gaan.

Of poepjes die naast de bak liggen in de bak leggen zodat ze zien dat het erín ligt. (Heeft bij mijn konijnen geholpen)

Succes!

Dankje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .