Ga naar inhoud

Heermoes en cranberry's


Dingski

Aanbevolen berichten

Weet iemand of heermoes giftig is? Ik hoor van een vriendin dat haar konijn daar een moord voor doet, maar ik lees gemengde verhalen op internet.

Daarnaast vroeg ik me af of gedroogde cranberry's gegeven mogen worden als snoepje (net zoals rozijnen) of dat giftig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wikipedia zegt dit:


Heermoes kan zijn groeiplaats domineren. Heermoes is voor bepaalde planten giftig. Grassen kunnen niet kiemen in de buurt van heermoes. Ook is heermoes giftig voor paarden. De plant kan zenuwafwijkingen en een wankele achterhand veroorzaken.


Heermoes heeft ook eigenschappen die als gunstig worden beschouwd. De plant gedijt op afvalhopen bestaande uit slakken. De zware metalen zijn voor veel planten giftig, maar heermoes slaat ze op in het eigen weefsel, waardoor de plant meer zware metalen bevat dan de bodem. De plant wordt in de homeopathie aangewend als geneesmiddel.


 


Ik zou het niet geven..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja ik zelf geef sowieso niks aan de konijnen waar ik niet zeker van ben. Dus ze krijgen ook geen heermoes. Maar mijn vriendin geeft het in dus beste wel grote hoeveelheden aan jaar konijn, en vroeg me af of dat dus schadelijk is.

Ik kan alleen vinden dat het voor koeien en paarden giftig is.

En fijn dat mijn konijnen een cranberrietje mogen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja ik zelf geef sowieso niks aan de konijnen waar ik niet zeker van ben. Dus ze krijgen ook geen heermoes. Maar mijn vriendin geeft het in dus beste wel grote hoeveelheden aan jaar konijn, en vroeg me af of dat dus schadelijk is.

Ik kan alleen vinden dat het voor koeien en paarden giftig is.

En fijn dat mijn konijnen een cranberrietje mogen :)

Vertonen haar konijnen klachten? Voert ze het dagelijks? Hoe lang al?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .