Ga naar inhoud

Macho plukt zich kaal op diverse plekken


Elisabeth

Aanbevolen berichten

Macho is hersteld van zijn coccidiose  maar heeft nu zijn oude slechte gewoonte weer opgepakt: Eerst trok hij alleen haren uit van een van zijn achterpoten, vervolgens ook zijn voorpoten. Helaas is hij nu ook bezig om het haar bij zijn keel uit te trekken. Het begint met likken maar gaat over in het uittrekken van haar.


 


Hij begon met het haren trekken toen hij een maand of 7 was. Het gaat echt zo ver dat het gaat bloeden en er een dikke korst op zit. Uiteindelijk is de huid weer mooi roze en kan het een tijdje goed gaan, maar op een gegeven moment begint hij weer.


 


Mijn konijnen leven bij mij in huis en lopen gewoon los rond. Er ligt overal speelgoed voor ze en hebben heel veel vrijheid. Ik ben vrijwel altijd thuis en heb dan ook de schuifpui open staan zodat ze naar buiten kunnen wanneer ze willen.


 


We zijn al vaak bij de dierenarts geweest met Macho maar die heeft helaas de oorzaak ook niet kunnen achterhalen. Verder hebben we al diverse soorten voeding geprobeerd, andere wc-vulling, matjes op de vloer, wel/geen hooi/stro op de vloer enz. Ik vind het verschrikkelijk om hem iedere keer zo bezig te zien en hem niet te kunnen helpen. Natuurlijk proberen we hem iedere keer af te leiden maar we kunnen niet 24 uur per dag op hem zitten letten. Zelfs zijn vriendinnetje lukt het niet om hem te overtuigen te stoppen met dit gedrag.


 


Ik weet het niet meer. Iemand suggesties of tips?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .