Ga naar inhoud

Happy home kruidenhooi?


omar55

Aanbevolen berichten

Ik ken de soort niet, maar over het algemeen kan je iedere soort hooi die in dierenwinkels en supermarkten worden verkocht gewoon aan je konijn voeren. De ene soort vinden ze vaak lekkerder dan de andere en je merkt denk ik zelf al snel waar dat aan ligt.  Wat muf kruimelig/stug hooi eten ze soms minder dan hooi dat lekker fris ruikt en uitziet.


 


Soms wordt er lupine in hooi gevonden. Je kan het beste even opzoeken hoe dat er uit ziet (een soort van bruine peulen, zoals boontjes maar dan bruin). Die zijn giftig en horen eigenlijk niet in hooi voor konijnen, maar soms staat het in een weiland en wordt het per ongeluk toch meeverpakt. Er zijn ook hooisoorten te koop die met de hand zijn uitgezocht en een keurmerkje '100% lupine vrij' hebben, maar die vind ik zelf ook wat duurder. Wel vinden mijn konijnen toevallig die soort hooi errrrg lekker (ruikt ook erg lekker). Ik wissel zelf af met dat hooi en gewoon hooi uit de supermarkt (en dan let ik zelf op met geven).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de soort niet, maar over het algemeen kan je iedere soort hooi die in dierenwinkels en supermarkten worden verkocht gewoon aan je konijn voeren. De ene soort vinden ze vaak lekkerder dan de andere en je merkt denk ik zelf al snel waar dat aan ligt. Wat muf kruimelig/stug hooi eten ze soms minder dan hooi dat lekker fris ruikt en uitziet.

Soms wordt er lupine in hooi gevonden. Je kan het beste even opzoeken hoe dat er uit ziet (een soort van bruine peulen, zoals boontjes maar dan bruin). Die zijn giftig en horen eigenlijk niet in hooi voor konijnen, maar soms staat het in een weiland en wordt het per ongeluk toch meeverpakt. Er zijn ook hooisoorten te koop die met de hand zijn uitgezocht en een keurmerkje '100% lupine vrij' hebben, maar die vind ik zelf ook wat duurder. Wel vinden mijn konijnen toevallig die soort hooi errrrg lekker (ruikt ook erg lekker). Ik wissel zelf af met dat hooi en gewoon hooi uit de supermarkt (en dan let ik zelf op met geven).

Welke merken en prijzen zijn dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke merken en prijzen zijn dat?

 

Oh oef geen idee, heb op dit moment weer gewoon hooi van de AH. Heb het gekocht bij Rentenaar (die hebben een paar zaken in de Zaanstreek). Wanneer ik er weer ben zal ik het even nakijken voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .