Ga naar inhoud

Hoeveel biks?


Jillesvs

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik geef 's ochtends 25 gram en 's avonds 12 gram biks voor twee (hollander)konijntjes(ong 1 kilo, 9 weken oud). Nu heb ik als ik 's ochtends vroeg(of 's avonds) biks geef het idee dat ze uitgehongerd zijn! Ik geef voor de rest altijd onbeperkt hooi en water, 3 a 4 blaadjes witlof/andijvie per konijn en af en toe een knaagstick.

Is dit genoeg voor twee jonge konijntjes of hebben ze meer nodig?

Ik hoor het graag!

Jilles

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het persoonlijk wel erg weinig brokken, zeker voor konijnen die nog in de groei zijn. Jonge konijnen mag je voeren naar het gewicht dat ze als volwassen konijn zullen gaan wegen. Ik weet niet hoeveel Jouw konijnen uiteindelijk zullen gaan wegen maar als ze met 9 weken al 1 kilo zijn, denk ik dat het al snel boven de 2 kilo uit zal komen. Mocht je Science Selective brokken geven, dan is 15 gram brokken per kilo lichaamsgewicht de richtlijn en van alle andere brokken is dat zo'n 20-25 gram per kilo lichaamsgewicht. Hopelijk kan je hier wat mee.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties!

Ik geef nu nog kasper faunafood omdat ze de andere brokken te groot vonden en niet weg konden krijgen. Ik wil nog gaan wisselen met HFST. op het forum staat ook dat konijnen in de groei onbeperkt biks mogen...is dat echt zo? Dan zouden die van mij minstens een kilo per dag eten! Ik denk dat ik wat meer ga geven tot ze op 2500-2700 gram zijn.

Jilles

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik houd tot 6 maanden iets meer dan een dubbele portie aan (40 gr SS junior per kilo lichaamsgewicht) en ga dan afbouwen (naar 15 gr/kilo lichaamsgewicht) en overzetten op SS adult. Onbeperkt heb ik ervaring mee dat ze erg weinig hooi leren eten, zeker met brokjes als de SS. Die smaken schijnbaar toch net iets beter en als ze je uitgehongerd aan gaan zitten staren geven we uit medelijden (hij heeft immers "honger") vaak wat meer. Nou, kassa toch voor de konijnen? ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .